وعده MSI برای حداکثر پایداری و فرکانس DDR5 با قابلیت DDR5 Boost

زمان زیادی به رونمایی از پردازنده های نسل 12 اینتل باقی نمانده و در همین راستا رم های DDR5 هم به زودی به جمع جدیدترین تکنولوژی های دسک تاپی اضافه می شوند. به همین دلیل تولیدکنندگان مادربرد برای سازگاری هرچه بیشتر با این سری از رم ها خود را آماده کرده اند تا میزبانی درستی از نسل نوین رم ها داشته باشند. شرکت MSI اعلام کرده است که با تمام تولیدکنندگان برتر حافظه همکاری می کند تا حداکثر فرکانس ها و سازگاری حافظه DDR5 را در نسل بعدی مادربردهای خود تضمین کند.

شرکت ام اس آی به عنوان یکی از کلیدی ترین شرکای تجاری اینتل، AMD و انویدیا در تلاش است تا بهترین میزبانی از نسل جدید پلتفرم ها را ارائه کند. بر همین اساس MSI با برترین تولیدکنندگان حافظه DDR5 از جمله میکرون، کینگستون، جی اسکیل، کورسیر و ای دیتا همکاری های گسترده داشته با بهترین سازگاری و بیشترین فرکانس را بروی محصولاتش ارائه کند.


اختصاصی بنچیمو: ویدیو جعبه گشایی و تحلیل مادربرد پرچمدار MSI Z590 GODLIKE


ام اس آی سال ها با قابلیت DDR4 Boost ثابت کرده بود که پایداری و رسیدن به نهایت فرکانس کاری حافظه ها را به خوبی درک کرده است. از این رو در نسل جدید مادربردهای این شرکت با قابلیت DDR5 Boost روبرو هستیم که برای اولین بار با مادربردهای سری 600 اینتل روانه بازار می شود.

شرکت ای دیتا مدتی قبل با همکاری MSI به نهایت فرکانس پایدار 8400 مگابیت در ثانیه دست یافته بود اما همانطور که بارها بیان کردیم، DDR5 در ابتدای راه است و مانند DDR4 راه زیادی برای پیشرفت دارد. حافظه های DDR5 به دلیل ساختار متفاوت نسبت به DDR4 و البته به دلیل وجود آی سی های داخلی، می تواند با طلب جریان بهینه تر، به فرکانس های بیشتر و زمان بندی دقیق تری دست یابد.

همچنین شرکت های تولید کننده حافظه بارها بیان کرده اند برای دست یابی به فرکانس های بیش از 10000 مگاهرتز تلاش می کنند که البته می توان متصور شد این فرکانس های بالا در کنار قابلیت هایی مانند DDR5 Boost ام اس آی نوید تحولی عظیم در صنعت گیم را می دهد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند