آمپلی فایر لامپی MC2152 به مناسبت جشن هفتاد سالگی mcintosh / نهایت زیبایی صدا

برندهای کهنه کار و قدیمی معمولا کمتر شناخته شده اند. برندهایی که دهه ها فعالیت حرفه ای خود را بروی یک موضوع متمرکز کرده اند. شرکت mcintosh یکی از این شرکت ها است که پس از 7 دهه فعالیت در زمینه تولید آمپلی فایر و اسپیکرها حرفه ای، این بار شروع فعالیت هفتاد سالگی خود را با تولید یک آمپلی فایر لامپی با نام MC2152 جشن گرفته است.

هنوز هم پس از سال ها بحث در مورد متفاوت بودن آمپلی فایرها لامپی، بحثی داغ بین دوست داران سیستم صوتی است. در نگاه اول با آمپلی فایری روبرو هستیم که با توجه به طراحی سنتی این نوع محصولات، نکاهی هم داشته به ساختار نوآورانه و استفاده از متریال های بروز. شاید با مشاهده عکس های این آمپلی فایر فکر کنید با محصولی کوچک طرف هستیم اما در واقعیت چنین نیست.

آمپلی فایر استریو لامپی MC2152 با استفاده از بهترین قطعات موجود برای ساخت یک آمپلی فایر حرفه ای، در رده برترین های جهان قرار می گیرد. آمپلی فایر خانگی که تمام تکنیک ها و فرمول های یک شرکت 70 ساله را با خود یدک می کشد پس نتیجه شنیداری آن چیزی نیست جز بهترین صدای خروجی از یک آمپ خانگی.

آمپ لامپی MC2152 با ابعاد 260×711×444 میلی متری خود مطمئنا محصولی کوچک نیست. ابعاد بزرگ در کنار استفاده از شاسی آلومینیومی و ساختاری از فولاد ضد زنگ و البته فیبرکربن باعث شده تا MC2152 با وزنی معادل 56.7 کیلوگرم روبرو باشد.

با استفاده از تکنولوژی ترانسفورماتور خروجی و مدار یکپارچه یونیتی، ساختار 70 سال گذشته در کنار استفاده از قطعات با کیفیت امروزی باعث شده تا این آمپ 2 کاناله در هر کانال قدرت کامل 150 وات را محیا سازد. ساختار اصلی این آمپ با استفاده از 8 لامپ کوچک KT88 که دارای نورپردازی سه حالته است، در کنار استفاده از 4 لامپ 12AX7A و 4 لامپ دیگر با کد 12AT7 ساخته شده است. شرکت mcintosh برای تقویت ورودی ها و متعادل کردن فرکانس ها از 12AX7A و 12AT7 استفاده کرده است. در نهایت استفاده از این قطعات باعث شده تا قدرت بین 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز، پاسخ فرکانس از 10 هرتز تا 70 هزار هرتز و نسبت سیگنال به نویز آن برابر 112 دسی بل باشد.

 

دقت خروجی صدای این آمپلی فایر بسیار بالا است به طوری که پس از شنیدن صدای آن یا به پخش کننده هایی که قبلا امتحان کرده بودید شک می کنید یا به گوش های خودتان.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت دوم : هدفون گیمینگ مناسب پخش موزیک نیست !

کارگاه آموزشی قسمت اول: امپدانس هدفون

تنها 5 روز تا معرفی بهترین هدفون بی سیم جهان WF-1000XM5 سونی

2 نظرات

ارش تیر 16, 1402 - 5:29 ق.ظ
سلام خسته نباشید ای کاش نقشه این امپ رو هم به نمایش میگذاشتین که هم بفهمیم سازنده چیکار کرده.. هم اینکه شاید ادم بتونه یه چیز ساده تر ولی با این شماتیک بسازه برا خودش.. البته این برا ادمای که پول خریدن این امپ رو ندارن خوبه وگرنه هیچی مثل این نمیشه.. بعد ای کاش انواع امپ های لامپی با قیمت های مختلف وارد میکردین که هرکسی به اندازه جیبش هذینه کنه و اینکه لامپ های یدک هم وارد کنید که دو سال دیگه نیفتیم به دست دوم خریدن از دست یه مشت دلال بی خاسیت ممنون
جواد مظفری تیر 17, 1402 - 12:10 ب.ظ
درود دوست عزیز. نقشه این آمپ موجود نیست چون شرکتی بسیار حساس به ساختار هست که لوکس بودنش حفظ بشه. به علاوه ما فروشگاه نیستیم رسانه خبری تحلیلی هستیم
دیدگاه بگذارید