آیفون XR تا چه اندازه توقعات را نسبت به آیفون XS و XS Max برآورده می کند

با توجه به آغاز فروش پرچمدارن جدید اپل، آیفون XR توانست بهترین میزان فروش را در میان پرچمداران جدید اپل به خود اختصاص دهد. ما تلاش داریم در این مقاله نشان دهیم با توجه به قیمت های نجومی آیفون XS و XS Max و قیمت ارازنتر آیفون XR ، این محصول ارزان قیمت تر تا چه اندازه توقعات کاربران را برآورده می کند و آیا تفاوت قیمت نجومی دو پرچمدار دیگر این شرکت منطقی است یا نه.

در نگاه اول می خواهیم به مشخصات مشابه آیفون XR با دو پرچمدار دیگر این شرکت بپردازیم:

. XR و XS هر دو برای دوربین اصلی از سنسور مشابه 12 مگاپیکسلی Wide 26mm و f/1.8 بهره می برند.

. برای دوربین سلفی این دو محصول از یک دوربین 7 مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080 و 720 پیکسلی بهره می برند.

. قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4k در سرعت های 24/30/60 فریم در ثانیه

. فناوری Smart HDR برای پردازش عکس ها با کیفیت HDR

 این دو محصول در نگاه کلی بسیار مشابه یکدیگر می باشند و هر دو از پردازنده جدید 7 نانومتری A12 بایونیک بهره می برند. تفاوت اصلی XR با XS وXS Max که می توان به آن اشاره کرد دوربین اصلی XS و XS Max نسبت به XR می باشد که دو پرچمدار اصلی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می برند، در صورتی که آیفون XR تنها از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. آیفون XS و XS Max  با استفاده از یک لنز تله فوتو قابلیت عکاسی عمقی را برای ما فراهم کرده است، در صورتی که XR از این قابلیت مستثنی است. از دیگر قابلیت های جذاب دو پرچمدار اصلی این شرکت می توان به زوم دو برابر اپتیکال اشاره کرد که XR این قابلیت را ندارد در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص این تفاوت خواهیم داد.

محدودیت های آیفون XR در عکاسی حالت پرتره

از آنجایی که XS وXS Max به جز یک دوربین 12 مگاپیکسلی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو نیز بهره می برند، به شما قابلیت عکس های پرتره با کیفیت مناسبی را می دهند، که این قابلیت جذاب به دلیل نبود یک سنسور دوربین تله فوتو در XR امکان پذیر نیست، ولی این گوشی هوشمند برای امکان عکاسی حالت پرتره همانند گوگل پیکسل 3 از نرم افزار بهره می برد که قطعا نسبت به XS و XS Max  محدودیت هایی در عکاسی حالت پرتره خواهد داشت.

نورپردازی پرتره نام قابلیتی است که شما می توانید برای عکس های پرتره قبل و یا بعد از عکاسی اعمال کنید. آیفون XS وXS Max  همانند مدل های قبلی خود که قابلیت عکس برداری حالت پرتره را داشتند، پنج حالت نور مختلف را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید با توجه به سلیقه شخصی هرکدام را انتخاب کنید: Natural, Studio, Contour, Stage Light  و Stage Light Mono پنج حالت عکاسی پرتره می باشند که در حالت پیش فرض عکس با اثر نور طبیعی (Natural) گرفته می شود. این در حالیست که آیفون XR تنها از سه حالت Natural, Studio  و Contour با استفاده از نرم افزار بهره می برد. با این وجود شما می توانید زمینه پشت عکس خود را بلور کنید، که محدوده تغییر گشودگی دریچه دیافراگم بین f/1.4 تا f/1.16 را به شما می دهد.

عکس پرتره در حالت Stage Light Mono آیفون XS

دوربین سلفی مشابه با آیفون XS و XS Max

هر سه محصول اپل از دوربین سلفی با سنسور 7 مگاپیکسلی مجهز به فناوری TrueDepth بهره می برند، شما همچنین قادر به گرفتن عکس های حالت پرتره خواهید بود که از 5 حالت نور مختلف می توانید بهره مند شوید که عکس های پرتره جذابی را به شما ارائه می دهد.

محدودیت در زوم

آیفون XS وXS Max  با توجه به مجهز بودن به سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو قادر به زوم 2 برابر اپتیکال و 10 برابر دیجیتال هستند، این در حالیست که آیفون XS قادر به زوم اپتیکال نمی باشد و تنها زوم 5 برابر دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهد که قطعا کیفیت پایین تری نسبت به زوم اپتیکال دارد. برای ضبط ویدئو نیز تنها زوم 3 برابر دیجیتال را به شما ارائه می دهد، این در حالیست که XS وXS Max  مجهز به زوم 2 برابر اپتیکال و 6 برابر دیجیتال در حالت فیلم برداری مجهز شده اند. با این وجود بیشترین ضعف و تفاوت XR نسبت به دو پرچمدار دیگر در همین زمینه می باشد که بیشتر به چشم می آید.

عدم پشتیبانی از قابلیت 3D touch :

عدم پشتیبانی چنین قابلیتی به این معنی است که در XR، شما قابلیت دست رسی سریع را نخواهید داشت. برای مثال در آیفون XS و XS Max  با فشار دادن و نگه داشتن آیکون دوربین می توانید حالت های سلفی، ضبط ویدئو، اسکن بارکد و یا عکس پرتره را انتخاب کنید ولی این قابلیت در XR ممکن نیست و شما برای انتخاب هرکدام از حالت های دوربین ابتدا باید به قسمت دوربین رفته و سپس حالت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

1 دیدگاه

قیمت برترین پرچمداران سال ۲۰۱۸ : کدام پرچمدار قیمت منصافه تری را ارائه داده است آذر 7, 1397 - 6:00 ب.ظ
[…] را با دو پرچمدار دیگر این شرکت مقایسه کرده ایم. شما با خواندن این مطلب کاملا آگاه خواهید شد که کدام یک از محصولات این شرکت انتخاب بهتری خواهد بود. […]
دیدگاه بگذارید