احتمال مجهز شدن هواوی میت 30 به پردازنده 7 نانومتری جدید کایرین 985

بعد از قدرت نمایی پردازنده های نسل قبلی 11 نانومتری، در نمایشگاه IFA 2018 شاهد رونمایی از اولین پردازنده نسل جدید 7 نانومتری هواوی با نام کایرین 980 بودیم. بعد از آن اما این اپل بود که نام خود را به عنوان اولین شرکت بهره برده از پردازنده های 7 نانومتری برای گوشی های هوشمند به نام خود ثبت کرد و آخرین پرچمداران این شرکت از پردازنده 7 نانومتری A12 بایونیک بهره مند شدند. بعد از آن نیز خانواده هواوی میت 20 به پردازنده های 7 نانومتری کایرین 980 مجهز شدند. اما حال باید منتظر پردازنده های 7 نانومتری جدید هواوی با نام کایرین 985 باشیم.

پردازنده ای بروزرسانی شده با سرعت عملکرد بالاتر

در حال حاضر شاهد رونمایی اولین پردازنده های 7 نانومتری شرکت های مختلف بودیم، پردازنده های هواوی و اپل را که معرفی کردیم، اما آخرین پردازنده 7 نانومتری رونمایی شده، چیپست اسنپدراگون 855 شرکت کوالکام بود. این پردازنده های نیز برای اولین بار در گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 مورد استفاده قرار گرفت.

همانطور که چند روزی بیشتر تا رونمایی گوشی های خانواده هواوی پی 30 زمان باقی نمانده است، می دانیم که این گوشی های هوشمند نیز از پردازنده کایرین 980 اختصاصی همین شرکت بهره خواهند برد. اما امروز در شایعه ای گویا قرار است هواوی برای گوشی جدید هواوی میت 30 که هنوز اطلاعاتی از این گوشی هوشمند نداریم، از پردازنده بروزرسانی شده 7 نانومتری کایرین 985 بهره مند شود. این پردازنده جدید به نسبت چیپست قبلی یعنی کایرین 980 قرار است، سرعت عملکرد بهتری را ارائه دهد اما هنوز اطلاع دقیق از معماری در نظر گرفته شده برای این پردازنده جدید در دسترس نیست.

اما گویا سوای سرعت عملکرد بهبود یافته این پردازنده، هسته اصلی پردازنده و پردازنده گرافیکی آن تغییری نخواهد داشت و البته باید این را هم خاطر نشان کینم، که مودم های در نظر گرفته شده به همراه این پردازنده جدید توانایی پشتیبانی از اینترنت 5G را نیز خواهند داشت.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد