اشاره مدیرعامل AMD به عرضه نسل بعدی پلی استیشن یا Xbox در سال 2020

لیسا سو که او را به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت AMD میشناسیم به نظر میرسد در صحبت های اخیر خود اشاره ای به عرضه پلی استیشن 5 یا ایکس باکس بعدی مایکروسافت در سال میلادی جاری داشته است.

AMD از جمله تراشه سازانی محسوب میشود که برای شرکت های دیگر، پردازنده های نیمه سفارشی را تولید میکند. هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت در کنسول های نسل فعلی خود از پردازنده های سفارشی چند هسته ای AMD استفاده کرده اند. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هر دو در سال 2013 رونمایی شدند و اکنون به پایان عمر خود نزدیک شده اند. بدین ترتیب کنسول فن ها و گیمرها به شدت در انتظارند تا از تاریخ رونمایی نسل بعدی کنسول های بازی مایکروسافت و سونی مطلع شوند. شایعات فروانی مبنی معرفی این دو کنسول در سال 2020 وجود دارد اما دو شرکت سازنده هنوز هیچ تاریخ رونمایی رسمی را اعلام نکرده اند.

پیش بینی ها از عرضه هر دو کنسول یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس نسل بعد در سال 2020 حکایت میکنند. اما در جریان انتشار جدیدترین گزارش مالی شرکت AMD، مدیرعامل این شرکت، خانم لیسا سو به نظر میرسد هر چند غیر مستقیم اما به شکلی واضح به عرضه این دو کنسول یا یکی از آنها در سال میلادی آینده اشاره کرده است.

لیسا سو پس از اینکه از او در مورد آینده تجارت نیمه سفارشی سوال شد، با اعلام اینکه AMD مفتخر است همکاری با سونی برای ساخت نسل بعدی کنسول پلی استیشن را اعلام کند گفته است که در ادامه سال 2019 همچنان انتظار کاهش فروش تراشه های سفارشی را تا 20 درصد دیگر داریم اما با ورود به سال 2020 و بعد از آن، بدون اینکه صحبت از مشتری خاصی باشد، معتقدیم که مجددا کسب و کار ما در این زمینه رشد قابل توجهی خواهد داشت.

مشخصا از صحبت های مدیرعامل AMD میتوان این گونه برداشت کرد که این شرکت در سال آینده تراشه های فراوانی را به فروش خواهد رساند که این میتواند تنها یک دلیل داشته باشد: عرضه پلی استیشن 5 یا نسل بعدی ایکس باکس مایکروسافت. سونی نیز کمی قبل تر اعلام کرد که تا یک سال آینده خبری از کنسول جدید نخواهد بود و انتظار میرود PS5 در نیمه سال 2020 معرفی و روانه بازار شود.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند