اطلاعات جدید از ظاهر خودروی الکتریکی اپل و دلایل شکست پروژه تایتان

رویای اپل برای ساخت اتومبیل الکتریکی خودران دیگر زنده نیست، زیرا این شرکت پروژه تایتان را تعطیل کرد. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که چرا این شرکت تصمیم گرفت پروژه خود را متوقف کند. مارک گورمن از بلومبرگ با دریک بنت به گفتگو نشست تا گزارشی عمیق درباره آن منتشر کند.

گزارش بلومبرگ ظاهر نمونه اولیه این خودرو را به یک مینی ون سفید با کناره‌های گرد توصیف می‌کند. این خودرو دارای درهای کشویی، سقف شیشه‌ای بزرگ و لاستیک‌های دور سفید بود. مسئله عجیب اینجاست که چرا اپل به جای چیزی شبیه به تسلا، رویکرد مینی ون را انتخاب کرده، البته از آنجایی که این تنها یک نمونه اولیه بود، شرکت می‌توانست رویکرد متفاوتی را در طراحی نهایی انتخاب کند. این خودرو همچنین دارای یک تلویزیون بزرگ در داخل خودرو همراه با یک سیستم صوتی قوی بود و صندلی‌ها می‌توانستند به حالت راحتی تبدیل شوند.

اگر اپل با طراحی مینی ون جلو می‌رفت، به یک جایگاه بسیار خاص می‌رسید. این شرکت حتی به خرید تسلا برای تقویت برنامه‌های خود فکر کرده بود. با این حال، این قرارداد توسط تیم کوک سه سال پس از اینکه مدیرعامل اپل شد در میان مذاکرات با ایلان ماسک لغو شد. ارزش بازار تسلا در آن زمان 30 میلیارد دلار بود و فرصت خوبی برای اپل برای ورود به صنعت خودروسازی به نظر می‌رسید. این گزارش اشاره می‌کند که اپل خرید مرسدز بنز را هم در نظر گرفته بود، اما مذاکرات به جای خرید به سمت مشارکت پیش رفت که آن هم از بین رفت.

اتومبیل خودران اپل به دلیل جاه‌طلبی‌های بالایی که از پروژه داشت، نتوانست به واقعیت تبدیل شود. دلیل آن حول محور مشکلات فنی بود که با پلتفرم خودران خود تجربه کرده بود. به غیر از این، ماهیت متفاوت حوزه اقتصاد خودرو هم باعث شد تا اپل از این پروژه دور شود. در مجموع، خودروی اپل به دلیل تلاش‌های ناموفق اپل برای شراکت یا ارتباط با یک سازنده خودرو دیگر، شکست خورد. این پروژه با تحقیق و توسعه همراه شد و اگرچه استخدام‌های مختلفی صورت گرفت، اما پروژه راکد شد و در نهایت اپل پس از سال‌ها مرگ پروژه تایتان را اعلام کرد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد