افزایش قیمت مجدد قطعات یدکی خودرو / قیمتی که بارها افزایش داشت

به دلیل نوسانات ارز و زیاده خواهی خودروسازان، بارها شاهد افزایش قیمت خودرو طی چند ماه گذشته بودیم. با این وجود نه تنها قیمت خودروها کاهش پیدا نکرد بلکه با رسمیت شناختن افزایش قیمت رسمی خودروسازان، این حباب به دیواری آهنی تبدیل شد. حال به افزایش قیمت خودرو، افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو را هم اضافه کنید. قیمت هایی که بارها افزایش یافت اما به نظر می رسد این روند رو به رشد تمامی ندارد. 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: قیمت قطعات یدکی امسال ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده حال اگر ۷۰ درصد دیگر هم بر این قیمت‌ها اضافه شود وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو چگونه خواهد شد؟

به گزارش بنچیمو ، علیرضا نیک آئین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه به دنبال افزایش 70 درصدی قیمت قطعه‌سازان خودرو بازار قطعات یدکی هم متأثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت خواهد بود، اظهارداشت: از اوایل امسال تاکنون بازار قطعات یدکی خودرو شاهد التهابات بسیاری است به نحوی که با اعمال مجوز افزایش 70 درصدی قطعات؛ التهابات در بازار قطعات یدکی بیشتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه البته در نرخ دستمزد تعمیرکاران تغییری اعمال نمی‌شود، افزود: باید این نکته را مد نظر قرار دهید که قیمت قطعات یدکی امسال 300 درصد افزایش پیدا کرده حال اگر 70 درصد دیگر هم بر این قیمت‌ها اضافه خواهد شد وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو چگونه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسئولین باید در مورد وضعیت بازار قطعات یدکی خودرو تصمیمات لازم را اعمال کنند چرا که توزیع کنندگان قطعات از ایران خودرو و سایپا به طور حتم در قیمت نهایی خود تغییرات قیمتی را اعمال خواهند کرد.

وی با این هشدار که در ماه های پایانی سال حجم مراجعه مردم برای تعمیر خودروها افزایش می یابد، گفت: با رشد قیمت قطعات یدکی، حضور خودروها با نقص فنی زیاد در سطح جاده ها افزایش خواهد یافت.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر