انتشار بایوسی که محدودیت استخراج کارت گرافیک های RTX LHR را دور می زند

انویدیا بارها در گفتار از گیمرها دفاع کرده اما در عمل با ارائه کارت گرافیک های عجیب مانند RTX 2060 دوازده گیگابایت، سعی بر حفظ منافع ماینرها داشته. یکی از فعالیت های این شرکت به منظور دلبری از گیمرها، کارت گرافیک های نسخه LHR یا محدود در استخراج رمز ارز بود که البته به لطف بایوسی جدید، دیگر از این محدودیت هم خبری نیست.

بایوس RTX LHR BIOS v2 Unlocker قطعاً می تواند یکی از جذاب ترین بایوس های ارائه شده برای ماینرها باشد. بایوسی که در آن دیگر از محدودیت های توان استخراج در کارت های RTX LHR خبری نیست و این کارت ها را با توان کامل به استخراج رمز ارزها وا می دارد. در واقع این بایوس که توسط Sergey در Github آپلود شده است، یک نسخه اصلاح شده از بایوسی است که از سیستم عامل های استخراج مانند HiveOS استخراج شده است.

نکته جالب این است که این بایوس در زمان بارگذاری در کارت گرافیک یا فلش کردن، همزمان نسخه ای از بایوس موجود را ذخیره می کند تا کاربر مطمئن شود با مشکلی روبرو نمی شود. این بایوس اصلاح شده را می توان در تمام کارت گرافیک های RTX انویدیا LHR و غیر LHR و حتی کارت های ورک استیشن این شرکت نصب کرد. آنچه تا کنون در خصوص این بایوس گفته شده، باز شدن کامل پتانسیل استخراج تمام کارت ها است اما باید بدانید برای صحت این گفته، تست هایی هم گرفته شده که می توانید در زیر تفاوت عملکرد کارت های مختلف را با بایوس جدید مشاهده کنید.

ناشر بایوس NVIDIA RTX LHR BIOS v2 Unlocked می گوید برای فلش کردن این نسخه ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد اما برای استفاده صحیح از این بایوس باید یک درایور ویژه که تنها در سرورهای خصوصی موجود است را دریافت کنید.

البته این اخطار را هم می دهیم که استفاده از بایوس های غیر رسمی می تواند مشکلاتی هم به وجود آورد. مشکلاتی که کمترین آنها، عدم پشتیبانی از درایورهای رسمی، نرم افزارها و بازی ها است. 

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر