آپشنی از بوگاتی شیرون که قیمت بیشتری از ارزانترین نسخه لامبورگینی هوراکان دارد

بوگاتی شیرون یکی از معتبرترین و معروف ترین هایپرکارهای جهان، نه تنها جایگاهی ویژه به عنوان پوستر بروی دیوار اتاق خودرو دوستان دارد بلکه ثروتمندان و کلکسیونرها هم برای داشتن آن از هم سبقت می گیرند. اما خرید یک هایپرکار مثل شیرون هزینه های بسیار بیشتری حتی نسبت به سوپر اسپرت ها و خوردوهای لوکس را طلب می کند. هرچند کسانی که این مجسمه های متحرک را می خرند، متمایز بودن بیش از هر موضوعی برای آنها لذت بخش است حتی اگر قرار باشد پول یک دستگاه لامبورگینی هوراکان را تنها برای رنگ خاص شیرون بپردازند.

بوگاتی که سالها تحت سلطه فولکس واگن قرار دارد، تا کنون توانسته 8 نسخه از شیرون را ارائه کند. نسخه های اصلی این هایپرکار شامل شیرون، شیرون اسپرت، شیرون پور اسپرت و شیرون سوپر اسپرت است اما بوگاتی به این نسخه ها بسنده نکرده و نسخه های خاصی مانند شیرون SPORT 110 ANS BUGATTI، شیرون EDITION NOIRE، شیرون SPORT LES LÉGENDES DU CIEL و در نهایت شیرون +SUPER SPORT 300 که توانست به رکورد سرعت 490.484 کیلیومتر در ساعت دست یابد را معرفی کند.


بوگاتی شیرون Pur Sport در یک رویداد اختصاصی در لندن معرفی شد

تفسیر مدرن از طراحی کلاسیک؛ بوگاتی Centodieci معرفی شد!

نام خریدار تنها بوگاتی La Voiture Noire و گرانترین خودروی جهان فاش شد


قیمت پایه شیرون های مختلف از میلیون ها دلار شروع می شود پس باید برای خاص بودن هم هزینه بسیاری را به چشم دید. اما لیست آپشن هایی که اخیراً از بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 3.825.000 دلاری منتشر شده است، دلیل نوشتن این مطلب است. بر اساس گزارش GTBoard، رنگ محبوب و دوست داشتنی شیرون ها با نام Blue Royal Carbon به تنهایی 222.500 دلار به قیمت پایه خودرو اضافه می کند. این در حالی است که قیمت لامبورگینی هوراکان اوو RWD از 208 هزار دلار شروع می شود.

البته لازم به ذکر است که رنگ Blue Royal Carbon با فرآیند سختی تولید می شود. در واقع ساخت فیبرکربن به اندازه کافی سخت و طاقت فرسا هست که با اضافه شدن رنگ آبی خاص بروی چنین خودرویی، شاهد افزایش قیمت بیش از 200 هزار دلار باشیم.

البته Blue Royal Carbon تنها آپشن گران قیمت این هایپرکارها نیست. سقف شیشه ای ویژه با نام Sky View با قیمت 62 هزار دلار، یکی دیگر از گزینه های جذاب برای خاص بودن است.

بوگاتی قلب تپنده چهار لیتری با آرایش W16 را برای شیرون ها در نظر گرفته است که می تواند قدرت 1500 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن متر را در دور موتور 2000 تا 6000 دور تولید کند. چهار توربوشارژر بزرگ این موتور را همراهی می کند تا در نهایت برای بهترین عملکرد 60 هزار لیتر هوا را در هر دقیقه ببلعند. هرچند برای خنک سازی این نیروگاه 800 لیتر آب در هر دقیقه، قلب شیرون را خنک می کند.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS