نام خریدار تنها بوگاتی La Voiture Noire و گرانترین خودروی جهان فاش شد

بوگاتی به یاد خودروی اسطوره ای Type 57 که در سال های ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۰ در تعداد محدود ساخته شد، تنها نمونه تولیدی با بدنه ای دست ساز از فیبرکربن را با نام La Voiture Noire در نمایش ژنو ۲۰۱۹ معرفی کرد.

به گفته مدیر ارتباطات بوگاتی، نمونه ای که از La Voiture Noire داخل نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ به نمایش درآمد تنها یک کانسپ یا نمونه پیش تولیدی بود. این خودرو تنها بعد از تایید مشتری به صورت نمونه پیش تولید ساخته شده تا افرادی که به نمایشگاه می آیند این نمونه را در سایز ۱:۱ مشاهده کنند.

زمانی که این خودرو به جهانیان معرفی شد، مهمترین سوال این بود که مشتری گران ترین خودروی جهان یا تنها نمونه تولیدی این خودرو چه کسی است. به گزارش مارکا بسیاری اعتقاد داشتند که فردیناند پیش، مدیر عامل سابق فولکس واگن خریدار La Voiture Noire است، اما پس از چند ماه مشخص شد که مشتری این خودروی خاص کسی نیست جز کریستیانو رونالدو. رونالدو در کنار دیگر سوپر اسپرت هایش، مدل های دیگری از بوگاتی مانند ویرون و شیرون را در کلکسیون خود دارد.

نکته جالب در مورد این خودرو این است که بوگاتی اعلام کرده برای اتمام ساخت و تحویل این مدل به مشتری، به ۲.۵ سال زمان احتیاج دارد. حال اگر طبق اخبار به دست آمده کریستیانو رونالدو خریدار این خودرو باشد، باید تا سال 2021 منتظر خودروی 19 میلیون دلاری خود باشد.

بوگاتی La Voiture Noire از همان موتور شیرون، شیرون اسپرت و دیوو استفاده می کند. موتوری ۱۶ سیلندر با آرایش W با حجم ۸ لیتر و چهارتوربوشارژر که می تواند قدرتی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر را تولید کند.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر