اپل از تراشه‌های M2 Ultra و M4 برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند

گزارش شده بود که اپل یک سری مدل‌های زبانی بزرگ را در اختیار دارد که با انتشار iOS 18 و سایر به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری در دسترس خواهند بود. اکنون، گزارش شده که این شرکت در حال تلاش برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی خود است که از تراشه‌های M2 Ultra و M4 استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرمایه‌گذار جف پو، Foxconn مسئول مونتاژ سرورهای هوش مصنوعی برای اپل است که از تراشه M2 Ultra استفاده می‌کنند و این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای استفاده از تراشه‌های سری M4 در توسعه سرورهای هوش مصنوعی در اواخر سال آینده دارد. قبلاً توسط یک منبع معتبر گزارش شده بود که اپل در حال توسعه سرورهای هوش مصنوعی خود با تراشه‌های 3 نانومتری TSMC است. سرورها در نیمه دوم سال 2025 به تولید انبوه خواهند رسید که می‌توانند از تراشه‌های M4 آینده این شرکت استفاده کنند.

تصمیم اپل برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی خود تعجب‌آور نیست، چراکه این شرکت در تلاش است تا مراکز داده خود را ایمن کند و ویژگی‌های آتی را که به پردازش مبتنی بر ابر متکی هستند، تقویت کند. شایان ذکر است که سرورهای هوش مصنوعی اپل به تلاش‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی اختصاص داده خواهد شد. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل از پردازش روی دستگاه برای ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود استفاده خواهد کرد. در نهایت، این شرکت می‌تواند به پردازش مبتنی بر ابر روی بیاورد و تراشه‌های سری M4 می‌توانند نامزد مناسبی برای انجام این کار باشند.

قبلاً گزارش شده بود که اپل در حال کار روی تراشه‌های اختصاصی M4 برای آیپد پرو جدید با پنل OLED است که به طور خاص برای پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه طراحی به کار گرفته می‌شوند. برنامه‌های این شرکت به آیفون هم کشیده می‌شود، چراکه تراشه A18 Pro هسته‌های عصبی اضافی را برای همان کار در خود جای می‌دهد. این بدان معناست که این شرکت نه تنها روی عملکرد هوش مصنوعی کار می‌کند، بلکه روی سرورهای هوش مصنوعی هم کار می‌کند تا بهتر از آن پشتیبانی کند.

جف پو همچنین اعلام کرد که اپل تعدادی از ابزارهای هوش مصنوعی را در WWDC به نمایش خواهد گذاشت که شامل ویرایش ویدیو، خلاصه‌سازی صدا و موارد دیگر می‌شود. علاوه بر این، این تحلیلگر همچنین توضیح داده که اپل در حال تلاش برای ایجاد تغییرات بزرگ در سری آیفون 17 است به طوری که یک مدل جدید Slim برای جایگزینی مدل Plus راه‌اندازی می‌شود. در حالی که آیفون 16 با یک سری پیشرفت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی همراه خواهد بود، آیفون 17 آن را به سطح بعدی ارتقا خواهد داد. اپل مدل‌های جدید آیپد پرو را با نمایشگر OLED امروز معرفی خواهد کرد و می‌تواند به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در اواخر سال 2024 با iPadOS 18 اشاره کند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد