اپل اواخر سال 2024 با استفاده از تراشه M4، مک‌بوک‌های ارتقایافته با هوش مصنوعی را عرضه می‌کند

اپل سرمایه‌گذاری زیادی را برای آوردن هوش مصنوعی به کل خط تولید خود کرده و تلاش‌هایش تنها به نوآوری در نرم‌افزار محدود نمی‌شود. در حالی که iOS 18 تعدادی از ابزارهای جدید را به آیفون ارائه می‌کند، این شرکت همچنین در حال تلاش برای ارائه هوش مصنوعی در سری Mac خود است که تا حدودی توسط سخت‌افزاری بهبود یافته صورت می‌گیرد. آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که اپل در حال توسعه تراشه‌های M4 برای اواخر امسال است که درها را برای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته در مک باز می‌کند.

اپل مک‌های ارتقا یافته را در اواخر سال جاری با تراشه‌های جدید M4 خود برای بهبود عملکرد محاسباتی و گرافیکی معرفی خواهد کرد، اما پیشرفت‌ها بسیار فراتر از دستاوردهای عملکرد عمومی خواهند بود. به گفته تحلیلگر برجسته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در اواخر سال جاری سری مک را با تراشه‌های جدید M4 خود ارتقا خواهد داد که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در نوت بوک‌ها تقویت می‌کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، اپل عمیقاً در آوردن فناوری هوش مصنوعی مولد به محصولات خود از جمله آیفون، آیپد و مک سرمایه‌گذاری کرده و انتظار می‌رود آیفون با عرضه iOS 18 در اواخر سال جاری ارتقا یابد. گورمن بیان می‌کند که تراشه M4 اواخر سال جاری بر روی مک‌های مختلف عرضه می‌شود و ما گمان می‌کنیم که اپل مدل‌های ارتقا یافته مک بوک پرو را در سه‌ماهه آخر سال 2024، مشابه سال گذشته عرضه کند.

افزایش عملکرد و بهره‌وری مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد و این استقبال به دلیل تراشه موتور عصبی بهبود یافته با تعداد هسته بالاتر برای قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی بهتر خواهد بود. این شرکت قصد دارد قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی اجزا و نحوه ادغام آنها با نسخه بعدی macOS را برجسته کند. این بدان معناست که macOS و تراشه M4 برای پردازش یکپارچه هوش مصنوعی دست به دست هم خواهند داد.

اپل در حال آزمایش سه نوع تراشه M4 است که بخشی از خط مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک استودیو این شرکت خواهد بود. تراشه پایه M4 با کد Donan با سری مک‌بوک ایر، تراشه‌های M4 Pro و M4 Max با کد Brava با مک‌بوک پرو و M4 Ultra با Mac Studio در دسترس خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت در سال جاری بیشتر سری مک‌های خود را با داخلی‌های ارتقا یافته و احتمالاً تغییراتی در طراحی به روز کند.

تولید تراشه‌های M4 در حال انجام است و این پردازنده ارتقا یافته بهبودهای بیشتری را هم در خود جای خواهد داد، مانند پشتیبانی از 512 گیگابایت حافظه یکپارچه برای بالاترین نوع. این تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC، مشابه تراشه فعلی M3، اما با عملکرد بهبود یافته و راندمان بالا ساخته خواهد شد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !