اپل در مسیر طراحی و تولید خودرو

آنطور که در خبر ها شنیده می شود گویا اپل سعی در گسترش نام برند خود در زمینه های مختلف از جمله صنعت خودرو سازی دارد. پس از انتشار خبر جذب اندرو کیم، طراح شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا، توسط این شرکت گویا اپل در مسیر طراحی و تولید خودرو قرار گرفته است.

اندرو کیم مهندس با سابقه تسلا که قبل تر از آن در سال 2012، زبان طراحی مایکروسافت را دگرگون کرده بود و روی طراحی رابط کاربری ویندوز 10 و محصولاتی مانند هولولنز و ایکس باکس وان ایکس اموربرجسته ای را انجام داده بود، پس از سه سال و نیم سابقه کاری در مایکروسافت وارد شرکت تسلا شد و در طراحی خودروهای این شرکت مانند مدل 3، مدل اس و مدل های ایکس و Y در کنار طراحی رودستر V2 نقش پررنگی داشت.

با این حال پروفایل او در شبکه‌ اجتماعی لینکدین تأیید می‌کند که او از نقش خود را به عنوان طراح ارشد در تسلا برای پیوستن به اپل چشم پوشی کرده و از ماه دسامبر به اپل ملحق شده و با مراجعه به صفحه‌ شخصی اش در اینستاگرام می ‌توان متوجه شد که نخستین روز کاری او در اپل، از سه ‌شنبه گذشته بوده است.

استخدام این مهندس ارشد تسلا این بار گمانه زنی ها و شایعات مربوط به ورود اپل به صنعت خودرو سازی را که چندی پیش شنیده شده بود را بیش از پیش تقویت کرد که همچون برخی دیگر از شرکت ها وارد عرصه خودروسازی شده و از فناوری های نوین همچون خودروهای خودران، برقی و الکتریکی استفاده کند

آنچه که از گزارش ها بر می آید این است که اپل درصدد ورود به صنعت خودروسازی بوده است به گونه ای که این شرکت از سال ۲۰۱۶ میلادی قصد تولید و توسعه خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده را  داشته است که البته ساخت کامل این خودروها را به توسعه یک نرم افزار برای خودروهای خودران کاهش داده و تنها به ایفای نقش تکمیلی خود برای سایر خودروها بسنده کرده بود. اما با وجود جذب دو مهندس تسلا، داگ فیلد و اندرو کیم، به نظر می رسد که بار دیگر تصمیم جدی برای ورود به این صنعت در ذهن مدیران نقش بسته است.

تیم کوک به تازگی اعلام کرده که جاه طلبی و بلند پروازی های شرکت بسیار فراتر از طراحی یک خودرو ساده خواهد بود. وی از آن به عنوان مادر تمامی پروژه های خودرو های خودران نام برده است. به نظر کارشناسان و تحلیل گران این خودروها می‌توانند ستاره بعدی محصولات اپل باشند و صنعت خودروسازی را همانند ورود آیفون در سال ۲۰۰۷، منقلب کنند.

با توجه به سابقه کیم در مایکروسافت، خیلی دور از ذهن نیست که اپل بخواهد از وی  به عنوان سازنده کاربری نرم افزار های خودرو های خودران در پروژه خود استفاده کند. اما بعید است که اپل نقش کیم را در این پروژه محرمانه روشن کنند.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر