ایرپاد پرو اپل با طراحی جدید و قابلیت حذف نویز معرفی شد

اپل در سکوت خبری و تنها با انتشار بیانیه مطبوعاتی، نسل جدید ایرپاد را با نام ایرپاد پرو معرفی کرد. بیانیه مطبوعاتی اپل از کوپرتینو اعلام می کند که نسل جدید هدفون بی سیم این شرکت همچنان با رنگ سفید و این بار با قیمت 249 دلار روانه بازار می شود.

ایرپاد پرو اپل نسبت به نسل قبل با ویژگی های خاصی طراحی و ساخته شده است. نسل جدید هدفون بی سیم این شرکت با قابلیت حذف نویز محیط اطراف و صدای بهبود یافته تکامل یافته است. حذف نویز، صدای خروجی بهبود یافته و صدای فراگیر از مهمترین ویژگی های گجت پوشیدنی ایرپاد پرو اپل است.

در طراحی ایپرپاد پرو، اپل همچنان از رنگ سفید استفاده کرده و تا حد ممکن نسل جدید ایرپاد را با وزن کمتر روانه بازار می کند. همچون نسل قبل، جایگاه شارژ یا داک شارژ بی سیم مخصوص برای این مدل هم در نظر گرفته شده است که با باز کردن آن، ایرپاد پرو با هر وسیله ای که به سیستم عامل iOS و iPadOS مجهز است یا iCloud وارد شده، متصل می شود.

بالاخره اپل از آن طراحی خشک و آزاردهنده ایرپادهای قبلی و هدفون هایش دل کند و سه پد سیلیکونی با ابعاد مختلف را برای ایرپاد پرو در نظر گرفته است. پدهای سیلیکونی به نوبه خود می توانند راحتی بیشتری در استفاده از نسل جدید ایرپاد را به همراه داشته باشد و البته به خوبی از پس نویز محیط اطراف برآیند. سه ابعاد مختلف کوچک، متوسط و بزرگ پدهای سیلیکونی، گوش کردن به صدای خروجی را لذت بخش تر از قبل کرده است.

سیستم تهویه نوآورانه یکی دیگر از ویژگی های ایرپاد پرو است. با این ویژگی فشار ناشی از هوا تخلیه شده تا ناراحتی های رایج در بعضی از هدفون ها را به حداقل می رساند. همچنین سیستم تهویه ایرپاد پرو با حذف بخشی از نویز محیط اطراف، باعث شده تا کاربر در زمان گوش کردن به موسیقی صداهای مهم اطراف را هم بشنود. استاندارد IPX4 ایرپاد پرو را ضد آب و ضد عرق کرده است. ویژگی که برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.

کاهش نویز در ایرپاد پرو با دو روش سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد. سیستم کاهش نویز فعال از دو میکروفون و نرم افزار پیشرفته استفاده می کند که به گفته اپل به صورت مداوم تا 200 بار در ثانیه با سیگنال های صوتی تطبیق می دهد. این تطبیق پذیری با یک میکروفون خارجی برای شناسایی و حذف نویز محیط و یک میکروفون داخلی برای شناسایی نویز باقی مانده انجام می شود.

در بخش صدای خروجی، ایرپاد پرو با فناوری Adapterive EQ فرکانس های مختلف را بر اساس شکل و فرم گوش کاربر به صورت خودکار تنظیم می کند تا در نتیجه یک صدای غنی و فراگیر را تجربه کنید. پردازشگر صوت داخلی، صدای خالص و شفاف را به همراه صدای باس غنی با حداقل فرکانس 20 هرتز ممکن می سازد. به گفته اپل؛ پردازنده 10 هسته ای صوت H1، با قدرت بخشیدن به صدای خروجی، تاخیر پردازش صوتی بسیار پایینی دارد.

از دیگر ویژگی های ایرپاد پرو می توان به فناوری Ear Tip Fit Test یا اندازه گیری شکل و فرم گوش با الگوریتم های پیشرفته و میکروفون هر گوشی اشاره کرد. با این فناوری مشخص می شود که پد سیلیکونی استفاده شده مناسب گوش شما است یا نه؟

احتمالا تمام ویژگی های یاد شده باعث شده تا شارژ دهی ایرپاد جدید تا حدی کم تر از نسل های قبلی باشد. اپل طول عمر باتری ایرپاد پرو را 5 ساعت اعلام کرده که در صورت فعال شدن حذف نویز این مقدار در پخش موسیقی به 4 ساعت و 30 دقیقه و با مکالمه به 3 ساعت و 30 دقیقه کاهش می یابد. قابل ذکر است که ایرپاد پرو با قیمت 249 دلار و در 30 اکتبر یعنی 8 آبان وارد بازارهای جهانی می شود.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !