ایمیل تهدید آمیز تسلا به کارمندان خود برای جلوگیری از درز اطلاعات

افشای اطلاعات محرمانه، درز مشخصات محصولاتی که رسما رونمایی نشده اند و پروژه های سری به یکی از معضلات اصلی کمپانی های بزرگ جهان تبدیل شده اند. این اتفاق بد شامل حال حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی، صنایع خودروسازی و غیره میشود که باعث میشود شور و هیجان زمان معرفی یک محصول تا حد زیادی از بین برود. در عین حال درز اطلاعات محرمانه برخی مواقع میتواند باعث زیان های مختلفی به کمپانی ها شود.

تسلا، کمپانی بزرگ خودروسازی امریکایی که البته در زمینه های مختلف کاری فعالیت دارد روز گذشته ایمیلی را به کارمندان خود ارسال کرده است که در این ایمیل کارمندان به اخراج شدن و حتی شکایت شدن از آنها تهدید شده اند. دلیل این اقدام، جلوگیری از درز اطلاعات مربوط به خودروهای الکتریکی تسلا بوده است. این ایمیل توسط تیم امنیتی کمپانی ارسال شده و یکی از اقدامات اجرایی تسلا به منظور پیشگیری از درز اطلاعات محرمانه کمپانی بوده است.

همچنین در این ایمیل آمده است که یکی از کارمندان سابق تسلا اطلاعات محرمانه کاری شرکت را داخل حساب شخصی خود قرار داده بوده و اقدام به تهدید شرکت برای افشای این اطلاعات میکند و کمپانی بر علیه این شخص اقدام قانونی میکند. همچنین شکایت قانونی از دو کارمند سابق دیگر تسلا نیز به خاطر مالکیت معنوی و به سرقت بردن اطلاعات مهم و اسرار تجارت تسلا انجام شده است.

این اولین باری نیست که یک شرکت بزرگ اقدام به ارسال چنین ایمیلی به کاربران خود میکند. در سال 2016 گوگل دست به کار مشابهی زد و نحوه به دام انداختن افراد داخلی کمپانی را که دست به افشای اطلاعات میزنند توضیح داد. در آوریل سال 2018 نیز اپل با ارسال یک ایمیل خبر از بازداشت 12 کارمندی که اطلاعات محرمانه شرکت را افشا کرده اند و برنامه های خود برای مبارزه با درز اطلاعات خبر داد. در همان سال فیسبوک نیز پس از افشای اطلاعات، طی یک یادداشت به کارمندان خود، از تنبیه سفت و سخت افشاگران خبر داد.

رازداری همواره یکی از فاکتورهای مهم در شرکت های واقع در دره سیلیکون بوده است. شرکت ها گاها اطلاعات مهمی را داخل حافظه های USB قرار میدهند و آنها را در اختیار کارمندان خود قرار میدهند تا از این طریق، حس رازداری آنها را بسنجند. به این اقدام، تله موش نیز گفته میشود. از آنجایی که تسلا یکی از شرکت های پر رویداد و پر حاشیه محسوب میشود، حفظ اطلاعات داخلی برای این کمپانی بسیار حائز اهمیت است.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر