بوگاتی La Voiture Noire تنها نمونه تولیدی با قیمتی بیش از 18 میلیون دلار

وقتی پای اسطوره ای مانند بوگاتی Type 57 وسط باشد، نتیجه از این بهتر نمی شود. شاید باید مهمترین و جذاب ترین خبر نمایشگاه ژنو 2019 را، رونمایی بوگاتی از تنها نمونه تولیدی La Voiture Noire دانست.

بوگاتی به یاد خودروی اسطوره ای Type 57 که در سال های 1934 تا 1940 در تعداد محدود ساخته شد، تنها نمونه تولیدی با بدنه ای دست ساز از فیبرکربن را با نام La Voiture Noire در نمایش ژنو 2019 معرفی کرد. در بین بوگاتی های Type 57 مدل خاصی به اسم Atlantic تنها به تعداد 4 دستگاه و بدنه تمام آلومینیومی ساخته شده بود که احتمالا بوگاتی هایپرکار جدید خودش را برای ادامه راه این اسطوره ساخته است.

بوگاتی La Voiture Noire از همان موتور شیرون، شیرون اسپرت و دیوو استفاده می کند. موتوری 16 سیلندر با آرایش W با حجم 8 لیتر و چهارتوربوشارژر که می تواند قدرتی معادل 1500 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن متر را تولید کند.

ظاهر این هایپرکار بر اساس زبان طراحی جدید بوگاتی است که تا حدی رگه هایی از آن را می توان در مدل دیوو مشاهده کرد. طراحی که در کنار یادآوری مدل اسطوره ای، با چراغ های جلو تمام LED و چراغ ترمز یکپارچه LED، جلوه ویژه ای را به La Voiture Noire بخشیده است.

ابرخودروی جدید بوگاتی با قیمت 11 میلیون یورو یا 12.45 میلیون دلار، گران قیمت ترین خودروی تولیدی است اما این تمام ماجرا نیست. جالب است بدانید که تنها مدل تولید شده به فرد ناشناسی فروخته شده است اما با توجه به مالیات کشور خریدار، قیمت تمام شده این مدل با قیمت نجومی 18.68 میلیون دلار اختلاف زیادی را با قیمت پایه تجربه کرده است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟