توضیحات تکمیلی اپل در مورد برگشتن عکس‌های حذف‌شده در iOS 17.5

چند روز پیش، زمانی که اپل آپدیت iOS 17.5 را منتشر کرد، مشکل عجیبی رخ داد که باعث سردرگمی کاربران شد و نگرانی‌های جدی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد. اپل اکنون در مورد این باگ اطلاعات بیشتری داده است.

یک باگ غیرمعمول در iOS 17.5 باعث شد که عکس‌هایی که سال‌ها پیش حذف شده بودند دوباره در برنامه Photos ظاهر شوند. در حالی که اپل به‌سرعت اصلاحی را با به‌روزرسانی iOS 17.5.1 منتشر کرد، تعداد زیادی از کاربران احساس می‌کردند که سؤالات آنها بدون پاسخ باقی مانده، چراکه تنها توضیح ارائه شده در آن زمان خرابی پایگاه داده بود. بسیاری از کاربران نگران از توجیه ضعیف ارائه شده در انجمن‌های مختلف ابراز ناراحتی کردند. اپل با درک اهمیت موضوع، اکنون جزئیات بیشتری در مورد پدیده مرموز ظاهر شدن دوباره عکس‌ها ارائه کرده است.

اپل جزئیات مربوط را به وبسایت 9to5Mac ارائه کرد و تصریح کرد که این مشکل از عکس‌های iCloud ناشی نمی‌شود. این شرکت اطمینان داد که به عکس‌های حذف شده صاحب محصولاتش دسترسی ندارد و علت اصلی این مشکل یک پایگاه داده خراب در دستگاه‌های کاربران خاصی است که تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند.

همانطور که اپل ادعا کرد، عکس‌های حذف شده به درستی از گوشی کاربر حذف نشده‌اند. در عوض، آنها در سیستم خود دستگاه باقی مانده‌اند. حتی زمانی که دستگاه تغییر می‌کرد، به دلیل بازیابی از پشتیبان‌گیری دستگاه یا پشتیبان iCloud، داده‌ها همچنان از دستگاهی به دستگاه دیگر ظاهر می‌شدند. اپل مدام تاکید می‌کرد که این مشکل تنها تعداد معدودی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و فقط برخی از عکس‌ها راه بازگشت را دارند و بر این واقعیت تاکید می‌کرد که این مشکل به سرعت مهار شده و از ابعاد بزرگی برخوردار نبوده است.

چندین کاربر گزارش دادند که عکس‌های ده ساله دوباره در برنامه Photos ظاهر شدند و یکی از کاربران ادعا کرد که عکس‌ها در آیپد فروخته شده به یکی از دوستان حتی با وجود اینکه داده‌ها به طور کامل پاک شده بودند، دوباره ظاهر شدند. اپل با بیان اینکه ادعا درست نیست و یا اقدامات لازم برای پاک کردن محتوا به درستی انجام نشده است، احتمال این مورد را رد کرد. پس از آن پست فرد حذف شد و باعث شد فکر کنیم که اپل در این موقعیت در سمت درستی قرار دارد.

صرف نظر از میزان صحت ناراحتی ذکر شده توسط کاربران، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی صاحبان محصولات اپل منطقی است. با توجه به اینکه اپل همیشه خود را به عنوان شرکتی که تا حد زیادی از حریم خصوصی محافظت می‌کند، معرفی کرده، اشکالی به مانند این می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد قابل اعتماد بودن ادعای شرکت ایجاد کند. این را هم باید اضافه کرد که حتی اگر به‌روزرسانی 17.5.1 به رفع مشکل کمک کند، عکس‌هایی را که قبلاً دوباره ظاهر شده‌اند حذف نمی‌کند. کاربران باید به صورت دستی عکس‌ها را حذف کرده و دوباره به طور دائم آنها را حذف کنند.

پست های مرتبط

گورمن می‌گوید که بدنه گوشی آیفون 17 بسیار نازک خواهد بود

تصویری از کیس شارژ حلقه گلکسی منتشر شد

احتمال دارد شرکت OpenAI به سمت استراتژی سودآوری تغییر جهت بدهد