حذف ترمز دیسکی عقب از پژو 206 تیپ 5 و 206 صندوقدار

پس از شاهکارهای صنعت خودروسازی داخل مانند حذف رینگ آلومینیومی، زه بغل در، پلیر CD از پژو 405، استفاده از قطعات بی کیفیت و حذف کیسه هوا، این بار ترمز دیسکی عقب خودروی پژو 206 تیپ 5 و 206 صندوقدار جایش را به ترمز کاسه ای می دهد.

به نقل از اسب بخار، شرکت ایران خودرو به تازگی اعلام کرده است که از این پس، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 بدون ترمز دیسکی عقب و با ترمز کاسه ای به بازار عرضه خواهند شد.

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت ایران خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 با کد کلاس ۲۷۴۳۴ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کد کلاس ۲۶۸۱۸ فاقد ترمز دیسکی عقب هستند و با ترمز کاسه ای در محور عقب در اختیار مشتریان قرار می گیرند.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۶ صندوقدار V8 به عنوان کاملترین نمونه های این هاچبک فرانسوی قدیمی در بازار ایران شناخته می شوند و به خاطر داشتن پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار، نسبت به ۲۰۶های ۱٫۴ لیتری در بحث ایمنی قویتر ظاهر می شدند و ترمز دیسکی عقب آن ها ایمنی بهتری را در اختیار راننده و سرنشینان می گذاشت.
حال مشخص است که ایران خودرو به خاطر مشکل تامین قطعه و از سویی ارزان سازی این خودرو، ترمزهای کاسه ای عقب را جایگزین ترمزهای دیسکی ۲۰۶ تیپ ۵ و صندوقدار V8 کرده است.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر