اپل واچ 4 دوباره جان یک شهروند را نجات داد

اپل واچ 4

در حالی که بعد از رونمایی اخرین پرچمداران اپل، گوشی های هوشمند جدید این شرکت نتوانستند آنگونه که انتظار می رفت توقعات را برآورده کنند، در این میان اپل واچ 4 با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد. این ساعت هوشمند قدرتمند در کنار برنامه های مناسب در نظر گرفته شده می توان گفت یکی از کاربردی ترین گجت های هوشمند پوشیدنی حال و حاضر دنیا می باشد. این ساعت هوشمند با استفاده از قابلیت های جذاب و بسیار مفید در نظر گرفته شده بار دیگر جان یک شهروند را نجات داد.

تکنولوژی ناجی انسان

شاید مدت های پیش و یا شاید هنوز هم بسیاری در این زمینه شک داشته باشند که تکنولوژی و قابلیت های جدید موجود برای سلامت انسان مضز هستند اما با توجه به آنچه تکنولوژی از خود نشان داده با قدرت تمام این نظریه های را نقض کرده است.

اپل واچ 4

اپل واچ 4، اولین ساعت هوشمندی می باشد که از قابلیت ECG بهره مند می باشد. این قابلیت ضربان قلب و وضعیت جسمانی شما را به صورت لحظه ای مورد بررسی قرار می دهد و در صورت هرگونه ناهماهنگی و یا مشکل برای شما، ابتدا آلارم هایی را برای شما ارسال می کند و در صورت عدم پاسخگویی بصورت خودکار با نزدیکترین اورژانس تماس حاصل می کند و موقعیت مکانی شما را نیز برای پایگاه اورژانس مورد نظر ارسال می کند.

روایتی جالب

پیش از این نیز اپل واچ 4 جان یک شهروند را از مرگ حتمی نجات داد اما این بار نیز این ساعت هوشمند نشان داد که بیشتر از آنچه که فکر می کنیم قادر است تا مراقب ما باشد. در گزارش یکی از کاربران اینگونه می گوید:

در اتاق خواب خود دراز کشیده بودم و مشغول تماشای تلویزیون بودم، حال جسمانی طبیعی داشتم و هیچ مشکلی را احساس نمی کردم، ناگهان ساعت هوشمندم شروع به اخطار دادن برای ضربان نامنظم قلبم را داد، اما من باز هم چیز غیر طبیعی احساس نمی کردم. اما دیگر چیزی را به خاطر نمیاورم و زمانی که چشمان خود را باز کردم، خودم را در بیمارستان دیدم.

اپل واچ 4

داستان از این قرار است که بعد از اعلام اخطار ها از سوی این ساعت هوشمند، و عدم توجه کاربر، ناگهان کاربر این ساعت از هوش می رود و اپل واچ که پاسخی از سوی کاربر خود دریافت نمی کند، بصورت خودکار با اورژانس تماس می گیرد و اورژانس بیمار را به نزدیکترین بیمارستان انتقال می دهند. پزشکان حمله قلبی را تشخیص دادند و در صورت دیر رسیدن اورژانس مرگ این شهروند حتمی بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد