رده بندی بنچمارک چیپست A12 اپل با غول های اندرویدی

گروه تامز گاید که همواره چالش های جالبی را در میان پرچمداران جدید انجام می دهد این بار اسمارت فون های جدید اپل را که ادعای بسیاری در زمینه شاهکار پردازنده جدید 7 نانومتری خود داشته اند را انتخاب کرده است تا امتیاز بنچمارک این پردازنده جدید را با پردازنده های قوی همچون اسنپدراگون 845  و پرچمدار گذشته اپل یعنی آیفون ایکس مقایسه کند.

Geekbench 4 که همواره بنچمارک های معتبری را ارائه می کند این بار در multi-core به بررسی پرچمداران جدید اپل نسبت به پرچمداران اندرویدی جدید پرداخته است که iphone xs,xs max به راحتی امتیاز بهتری را نسبت به وان پلاس، سامسونگ و ال جی کسب کرده است اما پردازده A12 جهش چندان چشم گیری آن گونه که این شرکت از شاهکار در زمینه پردازنده خود بیان کرد شاهد نبودیم و با اختلافی کم نسبت به iphone x در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

در بخش تبدیل  ویدئو های 4K به ویدئو با کیفیت 1080 ما شاهد اختلاف چشم گیر و زمان بسیار کمتر پردازنده های آی او اسی نسبت به پردازنده های اندرویدی بودیم، دو پرچمدار جدید اپل با مدت زمان 39 ثانیه و آیفون ایکس با زمان 43 ثانیه بسیار عملکرد بهتری نسبت به پردازنده های اندرویدی داشته اند که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس با زمان 2 دقیقه  و 32 ثانیه بهترین عملکرد را در بین اسمارت فون های اندرویدی داشه است و اختلاف چشم گیری را مشاهده می کنید.

در بخش اجرای نرم افزارها از چهار نرم افزار و بازی جدید برای تست عملکرد این پرچمدارن جدید استفاده شده است که باز هم همانطور که در تصویر می بینید آیفون عملکرد بهتری را داشته و زمان کمتری را به خود اختصاص داده اند. بهترین عملکرد در گوشی های هوشمند اندرویدی گلکسی نوت 9 داشته که در برخی از نرم افزار ها توانسته عملکرد بهتری را نسبت به آیفون ایکس نشان دهد.

تست دیگری که به عنوان آخرین تست انجام شد در زمینه میزان قدرت گرافیک این پرچمداران بود که به دو بخش 3DMark slingshot Extreme  و GFXBench 5.0/metal تقسیم می شود که همانطور که در تصویر جدول های مربوط به هر بخش می بینید، فقط در بخش سه بعدی گرافیک و بازی پرچمداران اندرویدی عملکرد بهتری را از خود نشان دادند و امتیاز بهتری را کسب کردند.

به طور کلی پردازنده های آی او اسی A12 و A11 عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده های اندرویدی از خود نشان داده اند ولی تفاوت چشم گیری بین پردازنده A12   و پردازنده نسل قبل این شرکت A11 دیده نشده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

2 نظرات

پردازنده ۷ نانومتری Kirin 990 در راه است - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو آبان 18, 1397 - 10:59 ب.ظ
[…] پردازنده های ۷ نانومتری با پرچمداران خود به پردازنده بایونیک A12 به ثبت رساند. بعد از اپل نیز هوآوی برای خانواده میت ۲۰ […]
پردازنده Exynos 9820 سامسونگ با معماری ساخت ۸ نانومتری معرفی شد – موبایل و تبلت آبان 24, 1397 - 0:18 ق.ظ
[…] از رونمایی پردازنده های ۷ نانومتری هوآوی و اپل، سامسونگ هم از پردازنده جدید خود با معماری ساخت ۸ […]
دیدگاه بگذارید