رونمایی رسمی نوکیا 8.1 در دوبی

امروز در مراسمی بصورت رسمی نوکیا 8.1 در دوبی رونمایی شد. شرکت HMD که  از وقتی سهام گوشی های هوشمند شرکت نوکیا را در اختایر دارد این بار به جای کشور های چون هلند و رومانی تصمیم به رونمایی از این گوشی هوشمند میان رده در خاورمیانه گرفته است.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش فروش نوکیا 8.1 از فردا در امارات متحده عربی آغاز خواهد شد. شروع فروش این گوشی هوشمند میان رده نیز قرار است از 15 دسامبر در فروشگاه این کشور شروع شود و تا 20 دسامبر در دسترس کاربران خاورمیانه قرار  خواهد گرفت. قیمت 400 دلاری در نظر گفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده با توجه به مشخصاتی که باهم به آن ها خواهیم پرداخت بسیار قیمت مناسبی به نظر می رسد.

مراسم رونمایی نوکیا 8.1 در دوبی

صفحه نمایش و دوربین

نوکیا 8.1 از یک صفحه نمایش 6.18 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 پیکسلی پلاس  در نظر گرفته شده است. در قسمت ناچ در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده شده است. دو سنسور 12+13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی نوکیا 8.1 در نظر گرفته شده است. سنسور 12 مگاپیکسلی اپتیکال برای زوم اپتیکال و عکس های پرتره و سنسور 13 مگاپیکسلی عمقی برای عکسبرداری سه بعدی لستفاده می شود.

پردازنده و سیستم عامل

این گوشی هوشمند جدید از پردازنده اسنپدراگون 710 با رم 4 گیگابابتی و حافظه داخلی 64 گیگابابتی با قابلیت ارتقاء میکرو اس دی بهره می برد.نوکیا 8.1 با سیستم عامل اندروید 8.1 اورئو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت ولی قطعا به بروزرسانی جدید این سیتم عامل نیز مجهز خواهد شد.

رنگ بندی آبی، نقره ای و مسی نیز برای این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته شده است. با توجه به میان رده بودن این گوشی هوشمند و قابلیت های بسیار مناسب به احتمال خیلی زیاد فروش بسیار بالایی را برای این شرکت خواهد داشت و بعد از سال ها ضرر مالی نوکیا در این راستا شاید وقت آن رسیده است تا دوباره فروش خوبی را در بازار جهانی به خود اختصاص دهد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

2 نظرات

به تعویق افتادن رونمایی نوکیا ۹: نوکیا ۹ با مشکل کیفیت دوربین مواجه شد – نوکیا ۹ – بنچیمو آذر 17, 1397 - 6:53 ب.ظ
[…] پیش در مراسمی مجلل در دوبی بود که HMD از گوشی جدید خود با نام نوکیا ۸.۱ پرده برداری کرد و با مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند نظر […]
HMD جانی دوباره به نوکیا داد: فروش ۷۰ میلیون دستگاه در دو سال – HMD – نوکیا – بنچیمو آذر 17, 1397 - 10:00 ب.ظ
[…] نوکیا ۸.۱. به عنوان آخرین گوشی هوشمند معرفی شده این شرکت نشان داد با توجه به قیمت مناسبش امکانات جذابی از قبیل پردازنده قدرتمند استپدراگون ۸۴۵ را ارائه می دهد. این گوشی هوشمند در مراسمی مجلل در دوبی معرفی شدو بازار اصلی فروش خود را خاورمیانه در نظر گرفته است. […]
دیدگاه بگذارید