شرکت Raijintek خنک کننده پردازنده MYA RBW را معرفی کرد

شرکت Raijintek امروز خنک کننده پردازنده MYA RBW را معرفی کرد. خنک کننده بادی بر خلاف خنک کننده های آبی با طول عمر مشخصی روبرو نیستند و کاربر می تواند تا سالها از آن استفاده کند مگر آنکه سوکت پردازنده توسط خنک کننده، دیگر پشتیبانی نشود.

این خنک کننده پردازنده اولین بار در کامپیوتکس 2018 تایوان معرفی شد. از نظر ظاهری خنک کننده MYA RBW با استفاده از یک هیت سینک بزرگ با پره های آلومینومی و استفاده از یک فن 120 میلی متری، می تواند وظیفه خود را به عنوان خنک کننده پردازنده به خوبی بازی کند.

کارایی و زیبایی

در پنل بالایی این خنک کننده از پنلی صاف با برش های لیزری استفاده شده که در دل آن نورپردازی زیبای RGB قرار گرفته است. در بخش های اصلی خنک کننده هم در کنار هیت سینک بزرگ از 6 لوله مسی 6 میلی متری استفاده شده تا گرمای پردازنده را به سمت پره های آلومینومی هدایت کند.

نقطه اتصال عالی هیت پایپ ها با پردازنده باعث شده سطح اتصال به صورت بهینه تری گرمای ایجاد شده را دفع کند. همانطور که گفته شد، خنک کننده MYA RBW از یک فن 120 میلی متری استفاده می کند که با ضخامت 13 میلی متر، می تواند چرخشی بین 200 تا 1400 دور در دقیقه را برقرار سازد. در نهایت سرعت گردش فن با جریان هوای 41.71 CFM روبرو هستیم که عدد مناسبی برای یک خنک کننده به شمار می آید.

نویز فن خنک کننده در کمترین چرخش برابر با 28 دسیبل است که می تواند محیطی آرام را برای کاربر فراهم سازد. خنک کننده پردازنده MYA RBW با ابعاد 163×86×130 میلی متر باعث شده تا کاربرانی که از ماژول های حافظه با هیت سینک بزرگ استفاده می کنند، نگران اسمبل این خنک کننده نباشند. با تمام خوبی ها باید عنوان کنیم که این خنک کننده وزنی برابر با 925 گرم دارد که ممکن است در دراز مدت و در صورت رعایت نکردن اسمبل صحیح، PCB مادربرد را با خمیدگی مواجه کند. سوکت های LGA115x و LGA2066 اینتل و البته سوکت AM4 ای ام دی توسط این خنک کننده پشتیبانی می شوند.

پست های مرتبط

شرکت Jonsbo از جدیدترین خنک‌کننده نسل پنجم SSD ها رونمایی کرد

شرکت چینی TRYX از اولین خنک‌کننده مایع دارای صفحه نمایش خمیده AMOLED رونمایی کرد

شرکت آلمانی Wieland هدف ساخت سیستم خنک‌کننده بدون پمپ و نویز را در سر دارد