شرکت آلمانی Wieland هدف ساخت سیستم خنک‌کننده بدون پمپ و نویز را در سر دارد

تصورِ داشتن یک خنک‌کننده مایع که هیچ پمپی ندارد و صدای زیادی تولید نمی‌کند، حس خوبی را منتقل می‌کند. اکنون شرکت آلمانی Wieland یک نمونه اولیه جالب برای تحقق این موضوع ارائه کرده است.

خنک‌کننده مایع پیشنهاد شده توسط Wieland در حال حاضر در مراحل اولیه خود است، بنابراین جزئیات آن مشخص نیست، اما اورکلاکر معروف، Der8auer، یک واحد از این خنک‌کننده را بررسی کرده و مشخص شده که این خنک‌کننده با 2 فن 120 میلی‌متری همراه با یک صفحه فلزی برای مدیریت انتقال حرارت ارائه می‌شود. از نظر طراحی، از آنجایی که پمپ فیزیکی در آن وجود ندارد، این قسمت با یک صفحه فلزی با نام تجاری Wieland جایگزین شده است. این صفحه در حقیقت رسانایی است که انرژی حرارتی تولید شده را به مایع می‌دهد و سپس آن را به گردش در می‌آورد تا خنک شود. این روشِ خنک‌سازی در صنایع بزرگ هم مشاهده می‌شود، از این رو پیاده‌سازی آن در کامپیوترها موضوعی قابل بحث است.

از نظر عملکرد خنک‌کننده Wieland، با بنچمارکی که توسط Der8auer انجام شد، او متوجه تجربه گیمینگ نسبتا مناسبی در مقایسه با سیستم خنک‌کننده H150i شرکت Corsair شد که دارای پمپی عالی هست. خنک‌کننده Corsair به طور میانگین 8 درجه خنک‌تر از خنک‌کننده Wieland بود که البته تفاوت خیلی زیادی هم نیست. ولی در هر صورت این خنک‌کننده بدون پمپ، مزیت‌های دیگری را هم ارائه می‌کند و تنها مسئله‌ی درجه حرارت نیست. در میان این مزایا می‌توان به موارد متعددی از جمله هزینه‌های تولید پایین‌تر، تعمیر و نگهداری آسان‌تر و کاهش قابل توجه سطح نویز تولید شده از پمپ اشاره کرد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟