شرکت Jonsbo از جدیدترین خنک‌کننده نسل پنجم SSD ها رونمایی کرد

شرکت Jonsbo از جدیدترین خنک‌کننده SSD خود که برای نسل پنجم سیستم‌های ذخیره‌سازی طراحی شده، رونمایی کرده است.

Jonsbo تجربه کافی در این بخش دارد، چراکه این شرکت قبلاً از یک محصول خنک‌کننده DDR5 با ظاهر سفید درخشان رونمایی کرده بود. در عصر SSD های سریع نسل پنجمی، نیاز به یک راه حل خنک‌کننده مناسب رو به افزایش است و ظاهراً دیگر هیت‌سینک‌های M.2 خود مادربردها برای کاربران کافی نیست. با توجه به این موضوع، Jonsbo از یک محصول خنک‌کننده قوی‌تر از M.2 رونمایی کرده، با این هدف که بهترین نتایج عملکردی را با سریع‌ترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی امروزی ارائه دهد.

خنک‌کننده SSD مدل M.2-7 با یک هیت‌سینک آلیاژی آلومینیومی همراه با لوله‌های حرارتی دوگانه و پدهای حرارتی که هر دو طرف را می‌پوشانند، ارائه می‌شود. این نه تنها اتلاف گرمای کارآمد را ممکن می‌سازد، بلکه دوام بیشتری را هم فراهم می‌کند، زیرا پدهای آن از سیلیکون رسانا ساخته شده‌اند. لوله‌های حرارتی دوگانه تضمین می‌کنند که مهم نیست SSD آنبورد چقدر سریع باشد، چراکه در هر صورت خنک‌کننده M.2-7 جواب می‌دهد. کولر با هر دو درایو یک طرفه و دو طرفه سازگار است.

خنک‌کننده M.2-7 SSD شرکت Jonsbo با یک فن 25×25×10 میلی‌متری با سرعت چرخش فوق‌العاده 10000 RPM عرضه می‌شود. همچنین دارای چندین ویژگی چرخش هوا مانند فشار هوای ساکن 3.08mmH2O است که فرآیند اتلاف را بسیار مؤثرتر می‌کند. علاوه بر این، لازم نیست نگران نویز باشید، چراکه Jonsbo سطوح نویز را 25.9 دسی بل ارزیابی کرده و این در واقع در محدوده بهینه قرار می‌گیرد به صورتی که نه خیلی زیاد و نه بی صدا است. البته این نکته هم را هم باید در نظر داشت که برخی از سیستم‌های خنک‌کننده فعال هنگام کار در حالت حداکثر RPM، نویز زیادی ایجاد می‌کنند.

Jonsbo هنوز قیمت یا تاریخ عرضه خنک‌کننده M.2-7 خود را فاش نکرده و در دسترس بودن منطقه‌ای یا بین‌المللی را هم تأیید نکرده است. با افزایش سرعت بیشتر نسل پنجم SSD ها، نیاز به چنین سیستم‌های خنک‌کننده هم در حال افزایش است.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد