کارت گرافیک GTX 1070 هم به جرگه دارندگان حافظه GDDR5X پیوست : زوتک پیش قدم شد

پس از عرضه کارت های GTX 1060 با حافظه های پر سرعت GDDR5X ، اینک نوبت کارت گرافیک GTX 1070 رسیده تا از این حافظه های پر سرعت استفاده کند. کمپانی ZOTAC یکی از شرکای تجاری انویدیا، با معرفی کارت GTX 1070 AMP Extreme Core GDDR5X از اولین کارت GTX 1070 با حافظه GDDR5X رونمایی کرد.

آنچه که مشخص است این است که انویدیا کوهی از حافظه های GDDR5X را در اختیار دارد و به هر نحوی می خواهد از شر این حافظه ها خلاص شود!. البته این حرکت انویدیا تا کنون سودی برای این شرکت نداشته. در حالی که کارت گرافیک ها به سمت استفاده از حافظه های پر سرعت GDDR6 پیش می روند، استفاده از حافظه GDDR5X که در عمل اختلاف چندانی با حافظه های GDDR5 ندارند، حرکتی کاملاً عجیب را از سمت انویدیا آشکار می سازد.

کارت گرافیک GTX 1070 AMP Extreme Core GDDR5X زوتک که از حافظه های جدید بهره برده است، از فرکانس کاری 8 گیگاهرتز برای حافظه سود می برد، این در حالی است که مدل GDDR5 این شرکت از فرکانس کاری 8.2 گیگاهرتز استفاده می کرد. رابط حافظه همچنان همان رابط 256 بیتی است و فرکانس پردازنده هم در حالت پایه 1607 مگاهرتز و در حالت بوست به 1797 مگاهرتز افزایش می یابد.

زوتک در ارائه این کارت پیش قدم شد و باید منتظر ارائه کارت های پاسکال با این حافظه از سوی دیگر شرکای انویدیا هم باشیم. البته برای نقد دقیق تر باید ببینیم که در آینده این پاسکال های تازه از راه رسیده در عمل تا چه حد می توانند بروی کارت گرافیک های قدیمی تاثیر بگذارند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد