سری ردمی گوشی های شیائومی به مرز فروش 100 میلیون دستگاهی رسیدند

بعد از معرفی شیائومی ردمی نوت 7 به همراه نوت 7 پرو بود که این سری از گوشی های هوشمند شیائومی رکورد های فروش بسیار شگفت انگیزی را به خود اختصاص دادند. حال بعد از معرفی تعدادی از گوشی های هوشمند این سری، امروز در بیانیه ای رسمی شیائومی اعلام کرد که توانسته است به آمار فروش شگفت انگیز 100 میلیون دستگاهی برسد.

در حال حاضر در رده بندری فروش جهانی گوشی های هوشمند، سامسونگ در رتبه اول قرار دارد و هواوی و اپل رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. این در حالی می باشد که در سال میلادی گذشته این اپل بود که جایگاه دوم پرفروش ترین گوشی های هوشمند در بازار جهانی را در اختیار داشت.

اما در سال جاری مشکلات بسیار اساسی برای هواوی به وجود آمد. دولت امریکا با اعلام خطرناک بودن تکنولوژی این شرکت برای بخش امنیتی، دست به تحریم هواوی و ZTE زد. در پی این تصمیم بسیاری از کشور های دیگر نیز هواوی را تحریم کردند. بدترین اتافاق ممکن تحریم گوگل بود که ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند هواوی در پی داشت.

اما به هر حال این مشکلات برطرف شد و هواوی بار دیگر توانست رکورد خوبی را در بازار فروش جهانی به خود اختصاص دهد. اما قطعا این شیائومی می باشد که در آینده نه چندان دور رقیب جدی برای این شرکت های قدرتمند و با سابقه عرصه گوشی های هوشمند خواهد شد.

احتمال از دست رفتن رتبه سوم خرید اپل و کسب رتبه سوم توسط شیائومی بسیار ممکن می باشد. هر چند اپل با رونمایی پرچمداران جدید خود توانست کمی وضع فروش گوشی های هوشمند جهانی خود را بهبود یابد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود