سونی از دوربین اکشن کمرا حرفه ای RX0 II با نمایشگر چرخان رونمایی کرد

سونی در ادامه معرفی دوربین های اکشن کمرا کوچک اما جان سخت خود از سال 2017 که با مدل RX0 شروع شد، اقدام به رونمایی نسل جدیدی از این سری از دوربین ها کرده و از دوربین RX0 II رونمایی کرده است. این دوربین مجهز به یک سنسور 15.3 مگاپیکسلی است و سونی از یک لنز عریض Tessar T 24mm F4 با حداقل فوکوس 20 سانتی متری برای تصاویر نمایشی استفاده کرده است. از نظر ابعاد، اکشن کمرا جدید سونی بسیار شبیه به نسل قبل خود است. با برخورداری از یک بدنه با ابعاد 2.3 X 1.59 X 1.38 اینچ، RX0 II فقط 132 گرم وزن دارد. به لطف برخورداری از نمایشگر LCD  قابل چرخش و تنظیم که تا 180 درجه به سمت بالا و 90 درجه به سمت پائین میچرخد، این دوربین کاملا مناسب برای ثبت تصاویر سلفی است.

میتوانید از دوربین سونی RX0 II بدون نگرانی در زیر آب نیز استفاده کنید چرا که این دوربین تا عمق 33 متری، در مقابل آب مقاوم است و قادر است فشارهایی تا میزان 400 پوند را تحمل کند و از سقوط ارتفاعی به میزان حداکثر 6.5 فوت جان سالم به در ببرد. دیگر قابلیتی که سونی برای بخش سلفی این دوربین در نظر گرفته، پشتیبانی از فناوری Eye AF سونی است که بر روی چشمان سوژه قفل و فوکوس میکند و همچنین افکت Soft Effect را اعمال میکند تا با حذف لکه ها و چروک های احتمالی صورت، نمای هر چه بهتری از سوژه ثبت شود.

با دوربین سونی RX0 II میتوانید فیلم هایی با کیفیت بسیار بالای 4K 30p ثبت کنید و حتی بدون استفاده از پایه و در حالی که دوربین را در دست دارید، فیلم های بدون لرزشی ثبت کنید. از دیگر قابلیت های این دوربین میتوان به برخورداری از Super Slow Motion اشاره کرد که به واسطه آن میتوان ویدئویی های فوق صحنه آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه ثبت کرد و همچنین دارای حالت عکسبرداری پی در پی برای ویدئوهای تایم لپس نیز میباشد.

از آنجایی که دستگاه ابعاد بسیار کوچکی دارد و طبیعتا عکسبرداری دستی با آن میتواند سخت باشد، سونی یک گریپ را برای عکسبرداری با این دوربین به صورت اختیاری معرفی کرده که دارای یک جک میکروفون است. همچنین میتوانید یک میکروفون اکسترنال نیز به این گریپ وصل کنید تا صدای باکیفیت تری را ضبط کنید. در صورتی که بر روی پروژه ای کار میکنید که نیاز به چند دوربین دارید، سونی اپلیکیشن Imaging Edge Mobile را تدارک دیده که میتوانید با آن، 5 دوربین RX0 II را در آن واحد کنترل کنید. از آوریل 2019، عرضه اکشن کمرای جدید سونی با قیمت 700 دلار آغاز میشود.

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4