هدست واقعیت مجازی Vive Focus Plus جدید HTC به زودی با قیمت 799 دلار عرضه میشود

کمپانی تایوانی اچ تی سی، که از موفق ترین شرکت ها در زمینه تولید و طراحی هدست های واقعیت مجازی است، هدست واقعیت مجازی جدیدی را رونمایی کرده که از 15 آوریل به قیمت 799 دلار روانه بازار خواهد شد. Vive Focus Plus یک هدست مستقل است که از کنترلرهای تماما حرکتی برخوردار شده در حالی که هدست Vive Focus که قبل تر با مشخصات فنی مشابه معرفی شده بود، گزینه های حرکتی محدودتری داشت. در واقع هدست جدید HTC را میتوان به Oculus Quest شبیه دانست اما با این تفاوت که Quest با هدف دنیای گیمینگ از راه خواهد رسید در حالی که اچ تی سی هدست واقعیت مجازی خود را برای کاربران تجاری آماده کرده است.

اچ تی سی به بازدیدکنندگان خود از کنفرانس Vive Ecosystem اجازه میدهد که 15 برنامه مختلف را بر روی هدست Vive Focus Plus امتحان کنند که دست کم یکی از موارد، بازی واقعیت مجازی Paintball است. اما از آنجا که اچ تی سی هدست جدید خود را برای کاربرد تجاری معرفی کرده، علاقمندان میتوانند این دستگاه را که قابلیت پشتیبانی از 19 زبان مختلف دارد، از 25 کشور در سراسر جهان خریداری کنند.

Vive Focus Plus مانند نسخه اصلی خود مجهز به چیپست پردازنده اسنپدراگون 835 است. نمایشگر این هدست برای هر چشم کاربر، دارای رزولوشن 1600×1440 است. هر دو هدست Vive Focus Plus و Vive Focus دارای دوربین های داخلی برای ردگیری داخلی هستند بنابراین خبری از دوربین های خارجی اضافه و سیم های دست و پاگیر نیست. Vive Focus اصلی همراه با یک کنترلر ریموت مانند با رنج محدودی از حرکات عرضه شد. Vive Focus Plus با یک جفت کنترلر که به واسطه دوربین های داخلی، درست مانند Oculus Quest حرکات را ردگیری میکنند، همراه شده است. البته همین کنترلرها باعث شده اند قیمت این هدست بیشتر از رقبای مطرح داخل بازار باشد اما HTC با تمرکز بر روی برای کاربران تجاری، امیدوار است فروش خوبی را رقم بزند.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد