شایعه : گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو شرکت گوگل از تراشه مودم 5G سامسونگ بهره می‌برند

گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو شرکت گوگل نه تنها تغییرات قابل توجهی در طراحی خواهند داشت، بلکه دو ارتقاء مهم دیگر هم به همراه می‌آورند. طبق آخرین گزارشات، اولین تغییر یک مودم جدید 5G است و دیگری اتصال ماهواره‌‌ای است؛ ویژگی که اپل با سری آیفون 14 در سال 2022 معرفی کرد.

از زمانی که گوگل در سال 2021 به تراشه‌های نیمه‌سفارشی Tensor روی آورد، خط تولید پیکسل گوگل شاهد مشکلات مربوط به مودم بوده، اما اکنون طبق گزارش Android Authority، پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو مودم 5G Exynos 5400 سامسونگ را ارائه خواهد کرد. اگرچه مشخصات دقیقی ارائه نشده، اما انتظار می‌رود این تراشه بیس‌باند، عملکرد سریع‌تری ارائه دهد و در عین حال مصرف انرژی کمتری نسبت به تراشه Exynos 5300 موجود در مدل‌های نسل قبلی پیکسل داشته باشد.

گفته می‌شود پشته نرم‌افزار ارتقا یافته که این ثبات آن را بهبود می‌بخشد. مهمتر از همه اینکه تراشه Exynos 5400 از 3GPP Release 17 پشتیبانی می‌کند که به شبکه‌های غیرزمینی 5G (NTN) یا همان ارتباطات مبتنی بر ماهواره اجازه اتصال می‌دهد. گوگل در حال کار روی افزودن ویژگی «Satellite SOS» به گوشی‌های پیکسل است که این از طریق مشارکت با T-Mobile امکان‌پذیر شده که آن هم با SpaceX همکاری کرده تا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

با اتصال ماهواره‌ای که توسط پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو برقرار می‌شود، این پیوند از ارتباطات مبتنی بر متن پشتیبانی می‌کند، نه تماس. با این حال، یک برنامه ویژه Satellite Gateway از طریق ویژگی Emergency SOS امکان برقراری ارتباط آسان با خدمات اضطراری را فراهم می‌کند. احتمالاً این افزوده زمانی فعال می‌شود که دارندگان پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو جایی گیر افتاده شده باشند یا در وضعیتی تهدیدکننده قرار گرفته باشند. برخلاف سایر پروژه‌های گوگل، امیدواریم که این شرکت از ادامه این پروژه جلوگیری نکند، چراکه می‌تواند تا حد زیادی جان انسان‌ها را نجات دهد.

یکی دیگر از ارتقاهایی که در این گزارش ذکر نشده این بود که پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو دارای چیپست Tensor G4 گوگل خواهند بود. قبلاً گزارش شده بود که این تراشه یک ارتقاء جزئی نسبت به Tensor G3 خواهد بود، اما متوجه شدیم که این تراشه جدید با استفاده از فناوری FOWLP یا “Fan out Level Packaging” ساخته می‌شود که همان فناوری مورد استفاده در تراشه Exynos 2400 سامسونگ است و از اتصالات ورودی/خروجی بیشتری استفاده می‌کند تا سیگنال‌های الکتریکی بتوانند سریع‌تر و کارآمدتر از تراشه عبور کنند.

این فناوری همچنین به مقاومت در برابر حرارت کمک می‌کند و به Tensor G4 اجازه می‌دهد تا سطوح بالاتری از عملکرد چند هسته‌ای را حفظ کند، چراکه دمای آن قابل کنترل است. با توجه به اینکه چندین گزارش دمای بیش از حد در Tensor G3 دیده شده، این به عنوان یک خبر خوشایند برای Tensor G4 تلقی می‌شود و حتی احتمالاً یکی از دلایل اصلی باشد که پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو شاهد فروش بالا شوند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !