LPDDR5x DRAM شرکت میکرون 4 درصد صرفه‌جویی انرژی را به همراه سرعت 9.6 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد

Micron از بهره‌وری انرژی بیشتر در LPDDR5x DRAM و سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه در آن برای گوشی‌های هوشمند خبر داده است.

Micron سال گذشته حافظه LPDDR5x خود را برای گوشی معرفی کرد. همین فناوری در ماژول‌های حافظه LPCAMM2 برای لپ‌تاپ‌ها استفاده شده بود و سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه را با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت ارائه می‌داد. امروز، Micron اعلام کرد که این شرکت به لطف بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در گره 1ß که توسط حافظه LPDDR5x استفاده می‌شود، به 4 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی دست یافته است. بنابراین مزایای این LPDDR5x DRAM شامل قابلیت‌ پهنای باند بالا برای برنامه‌های کاربردی با هوش مصنوعی و بهبود بیشتر بهره‌وری انرژی است.

فناوری جدید 1ß که برای اولین بار در LPDDR5x DRAM میکرون به بازار عرضه می‌شود، از طریق تکنیک‌های پیشرفته eDVFSC و نسل دوم HKMG صرفه‌جویی در مصرف انرژی را ارائه می‌دهد. این فناوری پیشرفته بهبودهای قابل توجهی را در توان و انعطاف‌پذیری برای ارائه قدرت و عملکرد سفارشی بر اساس حجم کار ارائه می‌دهد. علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، گره فرآیند 1β بیش از 12٪ پهنای باند بالاتری را فراهم می‌کند. این بهبودهای قدرت و پهنای باند، تجربه هوش مصنوعی کارآمد و موثر را سرعت می‌بخشد. ویژگی‌های این گره فرآیند عبارتند از:

  • لیتوگرافی پیشرفته‌ای در ساخت آن دخیل یوده
  • فناوری LPDDR5 را گسترش می‌دهد
  • قدرت و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد
  • سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه دارد

بر اساس نظر کاربران، عمر باتری گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ترین مشکل برای کاربران است و قسمتی مهم برای بهبود در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است. 71 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند اعلام کردند که عمر باتری مهم‌ترین ویژگی است که هنگام خرید یک گوشی جدید در نظر می‌گیرند. عمر باتری از سایر ویژگی‌های کلیدی مانند دوام دستگاه (61٪)، کیفیت دوربین (48٪) و اتصال 5G اینترنت (24٪) پیشی می‌گیرد. بنابراین LPDDR5x DRAM میکرون می‌تواند نقش مهمی در این مسئله ایفا کند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟