کارت SD چهار ترابایتی SanDisk Extreme PRO در سال 2025 عرضه می‌شود

همانطور که نیاز به فضای ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا با درایوها، کارت‌ها و سایر محصولات با ظرفیت بالا به این خواسته‌ها پاسخ دهند. وسترن دیجیتال اخیراً کارت اس دی SanDisk Extreme PRO خود را پیش‌نمایش کرده که بزرگترین مزیت آن فضای ذخیره‌سازی عظیم 4 ترابایت است که این برای نوت‌بوک‌ها یا دوربین‌هایی که دارای اسلات کارت SD هستند و به حجم زیادی از داده نیاز دارند گزینه بسیار مناسبی است.

پیش‌نمایش این کارت‌های SD با ظرفیت بالا به این معنی نیست که SanDisk Extreme PRO فوراً برای خرید در دسترس شود، چراکه وسترن دیجیتال اعلام کرده این کارت‌ها تا سال 2025 عرضه نمی‌شوند. در مورد سرعت، AnandTech متوجه شد که این کارت از استاندارد Ultra High Speed-I (UHS-I) پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا 104 مگابایت بر ثانیه انتقال داده را در حالت UHS104 (SDR104) به انجام برساند.

این کارت SD چهار ترابایتی همچنین دارای حداقل سرعت نوشتن متوالی 30 مگابایت بر ثانیه است که برای ضبط ویدیوی 8K کافی است. کارت SanDisk Extreme PRO در حد مقایسه با یک SSD SATA III نیست، چراکه این درایوهای حالت جامد نسل قبلی می‌توانند به حداکثر 550 مگابایت بر ثانیه برسند. ما به درایوهای M.2 NVMe هم اشاره نمی‌کنیم، چراکه این درایوها در یک حوزه عملکردی قرار نمی‌گیرند.

اگر افزایش فضای ذخیره‌سازی را در لپ تاپ خود ترجیح می‌دهید، شاید یک کارت SD چهار ترابایتی پیشنهاد خوبی برای شما باشد. البته یک مولفه اصلی را نباید از بین برد و آن هم قیمت است. مدل یک ترابایتی کارت اس دی SanDisk Extreme PRO با قیمت 139.99 دلار در آمازون به فروش می‌رسد، در حالی که یک microSD 1.5 ترابایتی از همان شرکت با قیمت 109.99 دلار در خرده فروشی آنلاین ذکر شده است. انتظار می‌رود که مدل 4 ترابایتی حدود 500 دلار باشد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !