کانکتور سوخته کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا همچنان تلفات می‌گیرد !

مشکل کانکتور برق کارت گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا همچنان وجود دارد، چراکه تعمیرگاه Northridge Fix همچنان صدها واحد سوخته را دریافت می‌کند. با وجود بیش از یک سال حضور در بازارهای جهانی، پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 4090 انویدیا هنوز در معرض مشکل دردسرساز ذوب‌شدن کانکتور 12VHPWR هستند.

در حالی که به دلیل سیاست بازنگری کانکتور، مشکل به زودی برطرف خواهد شد، واحدهای قدیمی‌تر همچنان مشکل بزرگی هست و هم برای سازنده و هم برای شرکت‌های تعمیراتی مانند Northridge Fix دردسر ایجاد می‌کند. انویدیا و شرکای آن به استاندارد جدیدتر 12V-2×6 برای سری GeForce RTX 40 SUPER تغییر رویه داده‌اند. کارت گرافیک‌های قدیمی RTX 40 هم از این کانکتورهای اصلاح‌شده استفاده می‌کنند که کمتر مستعد این مشکلات هستند، چراکه پین‌های حسی کوتاه‌تری دارند و جریان برق اضافی زمانی که کابل به طور کامل وارد نشده را محدود می‌کنند. این تعمیرگاه فاش کرده که تا به امروز، هرماهه حدود 200 پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 با کانکتورهای سوخته دریافت می‌کند که باید جایگزین شوند و این وضعیت رفته‌رفته خودش را بیشتر نشان می‌دهد و جای نگرانی دارد.

Northridge Fix همچنین در مورد اشتباه CableMod در ساخت این کانکتور اظهار نظر کرد و ادعا کرد که اگرچه طراحی بی‌عیب به نظر می‌رسد، اما ریشه ماجرا مشکل دارد و با این حرف به طور غیر مستقیم از خود استاندارد 12VHPWR انتقاد کرد. در حالی که CableMod فراخوانی برای همه کانکتورهای زاویه‌دار 12VHPWR در بازار صادر کرده و بازپرداخت کامل را ارائه می‌دهد، برای مصرف‌کنندگان جدید GeForce RTX 4090 بسیار مایه تاسف است که چنین مشکلی را تجربه کنند، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که اکثر واحدهای آسیب‌دیده حتی یک سال هم عمر ندارند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟