دیسکورد سرور شبیه‌سازهای نینتندو سوییچ Suyu و Sudachi را خاموش کرد

Discord اقدام قاطعانه‌ای علیه شبیه‌سازهای Suyu و Sudachi کنسول نینتندو سوییچ انجام داده به طوری که سرورهایش را برای آن‌ها خاموش کرده و حساب‌های توسعه‌دهندگان اصلی را غیرفعال کرده است. دلایل پشت این اقدام همچنان نامشخص است و دیسکورد توضیحات مبهمی در مورد نقض ادعایی حقوق مالکیت فکری ارائه می‌دهد.

شبیه‌سازهای Suyu و Sudachi در ابتدا به عنوان زیرشاخه‌های Yuzu ظاهر شدند، شبیه‌سازی که قبلاً توسط نینتندو هدف شکایت قرار گرفته بود و در نهایت خارج از دادگاه حل و فصل شد. با وجود توافق، نینتندو حقوق کد GPL v3 Yuzu را به دست نیاورد. توسعه‌دهندگان این شبیه‌سازها برای جلوگیری از تحریک نینتندو، تغییراتی در کد اعمال کردند. با این حال، احتمالاً این سرورها میزبان کلیدهای رمزنگاری‌شده، سفت‌افزار (firmware) یا بازی‌های غیرقانونی نینتندو شدند.

پاسخ دیسکورد به این وضعیت سوالاتی را در مورد پایبندی به سیاست‌های خود ایجاد می‌کند. این پلتفرم ادعا می‌کند که از رویه‌های حذف استاندارد DMCA خود پیروی می‌کند، اما مشخص نیست که آیا اقدام علیه Suyu و Sudachi فقط از سر کینه بوده یا اینکه این شبیه‌سازها واقعاً حقوق انحصاری را نقض می‌کنند. دیسکورد این مسئله را روشن نکرد که آیا آن‌ها هشداری قبل از اقدام دریافت کرده بودند یا نه.

توسعه‌دهنده Sudachi، جارود نورول، از تعلیق ناگهانی حسابش ابراز تعجب کرد و اصرار داشت که Sudachi در هیچ فعالیت نقض‌کننده‌ای شرکت نداشته است. این فرد طی ارتباطش با دیسکورد ابهاماتش برطرف نگردید و توضیح دقیقی دریافت نکرد. طبق معمول، این نوع اقدامات باید محتوای نقض‌کننده و مکان آن را مشخص کند. سپس پلتفرم محتوا را حذف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق یک دفاعیه در برابر اخطار اعتراض کنند. با این حال، در این مورد، به نظر می‌رسد که دیسکورد بدون پیروی از این رویه، شبیه‌سازها را حذف کرده است.

علاوه بر این، حکم دادگاه که توسط دیسکورد استناد شده، به وضوح توسعه‌دهندگان Yuzu را به Suyu و Sudachi مرتبط نمی‌کند. این حکم دادگاه، برخی از اشخاص ثالث را از تبلیغ یا دزدی ویژگی‌های Yuzu، بدون ارتباط مستقیم توسعه‌دهندگان Yuzu به این پروژه‌ها، منع می‌کند. پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد موظف به میزبانی محتوایی نیستند که آنها را نامناسب می‌دانند. مشابه این موضوع مربوط به زمانی می‌شود که GitLab پلتفرم Suyu را حذف کرد. با این حال در حالی که دیسکورد ممکن است شواهد دزدی نرم‌افزاری را مشاهده کرده باشد، این دلیل کافی برای حذف کانال نیست.

این اتفاق منجر به درگیری‌های داخلی در تیم توسعه Suyu شده که در نتیجه برخی از اعضا پروژه را ترک می‌کنند. توسعه‌دهنده Sudachi با وجود عقب‌نشینی، به کار روی پروژه‌های خود ادامه می‌دهد. نینتندو برای چندین ابزار و پروژه هم درخواست حذف DMCA برای GitHub صادر کرده است. این ابزارها به دارندگان کنسول نینتندو سوییچ کمک می‌کنند تا اقدامات امنیتی را دور بزنند و به محتوای رمزگذاری‌شده دسترسی پیدا کنند. پروژه‌های مورد نظر شامل 27 زیرشاخه Sigpatch Updater، و همچنین Lockpick_RCM ،kezplez-nx و Incognito_RCM هستند که روش‌هایی را برای به دست آوردن محتوای رمزگذاری‌شده کنسول نینتندو سوییچ ارائه می‌کنند.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند