ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی iOS 18 اپل به سرورهای ابری متکی نخواهد بود

iOS 18 بزرگترین به‌روزرسانی اپل برای آیفون است، چراکه این شرکت در حال برنامه‌ریزی انبوهی از ابزارهای جدید مرتبط با هوش مصنوعی در سطح سیستم است.

گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد که چگونه آیفون با iOS 18 از هوش مصنوعی مولد بهره‌مند می‌شود و چه پیشرفت‌هایی را در Siri و جستجوی Spotlight به ارمغان می‌آورد. در حالی که این شرکت به تدریج تلاش‌های خود را برای آوردن این فناوری به مدل‌های قدیمی و جدیدتر آیفون گسترش می‌دهد، یک تحلیلگر برجسته ادعا می‌کند که موج اول ویژگی‌های هوش مصنوعی به سرورهای ابری هوش مصنوعی در آیفون متکی نخواهد بود.

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه Power On خود اشاره کرد که ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی iOS 18 اپل برای آیفون به سرورهای ابری متکی نخواهد بود، به این معنی که خود آیفون مسئول پردازش این ویژگی‌ها روی دستگاه خواهد بود. این شرکت قرار است رویداد WWDC 2024 خود را در 10 ژوئن میزبانی کند، جایی که iOS 18 ،watchOS 11 ،macOS 15 و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اضافی را برای توسعه‌دهندگان و عموم مردم با انبوهی از ادغام‌های جدید هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

گورمن ادعا می‌کند که موج اولیه ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18 صرفاً توسط نرم‌افزار روی آیفون مدیریت می‌شود. این بدان معناست که سری آیفون 15 و مدل‌های سازگار قدیمی‌تر می‌توانند از این فناوری جدید بدون هیچ محدودیت سخت‌افزاری استفاده کنند. با این حال، از آنجایی که اپل خط تولید آیفون 16 را با موتور عصبی قدرتمندتر معرفی می‌کند، می‌توانیم تا حدی به تراشه جدید برای قابلیت‌های هوش مصنوعی آینده iOS 18 متکی باشیم. از رویداد WWDC در ژوئن تا معرفی سری آیفون 16 در سپتامبر، توسعه‌دهندگان زمان کافی برای آزمایش فناوری جدید و چگونگی بهبود بیشتر آن خواهند داشت.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که هیچ جزء ابری در مدیریت مدل زبان بزرگ آینده اپل در iOS 18 وجود ندارد. توجه داشته باشید که این شرکت در حال تلاش برای ایمن‌سازی معاملات برای خرید سرورهای هوش مصنوعی است و این فناوری می‌تواند رویکرد خود را در آینده تغییر دهد که این مورد قبلاً توسط تحلیلگران صنعت مینگ-چی کو و جف پو هم گزارش شده بود.

همانطور که گفته شد، اپل iOS 18 را همراه با تعدادی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای کل خط تولید خود در تاریخ 10 ژوئن در رویداد سالانه WWDC معرفی خواهد کرد. در حالی که انتظار می‌رود ابزارهای جدید بزرگی وجود داشته باشد، این شرکت چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در این ترکیب قرار نخواهد داد، اما پس از آماده شدن فناوری، شرکت می‌تواند آن را در بازار عرضه کند که با ChatGPT و Google Gemini رقابت خواهد کرد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !