ضرر مالی یک بیلیون دلاری ZTE به دلیل تحریم های ایالات متحده / کابوسی که به واقعیت تبدیل شد

ZTE به عنوان یکی از رهبران جهانی در فضای تجهیزات مخابراتی، تا به الان انواع شبکه های اینترنتی را بصورت کامل پوشش داده و باید گفت یکی از قدرتمند ترین شرکت های جهانی و البته قدرتمند ترین شرکت چینی در این زمینه می باشد. اما در روز های پایانی سال 2018 مشکلات جدی برای شرکت های چینی مخصوصا ZTE و هواوی از جانب امریکا به وجود آمد که هنوز هم که سه ماهه اول سال 2019 رو به اتمام است، این شرکت چینی نتوانسته کاملا از این مشکل جان سالم به در ببرد.

ضرر مالی سنگینی که در صورت ادامه کابوس ورشکستی را به واقعیت تبدیل می کند

شاید زمانی که خبر تحریم های امریکا بر علیه شرکت های چینی و مخصوصا این دو شرکت را شنیدیم، گمان می کردیم که با چند نشست میان مسئولین این شرکت های با سران امریکایی مشکل برطرف خواهد شد، اما در آخرین جلسه برگزار شده که میان مسئولین هواوی و سران امریکایی برگزار شد، هیچ نتیجه ای حاصل نشد و امریکا به تحریم های خود بر علیه این شرکت ها ادامه داد و در راستای این اقدام برخی از کشور های اروپایی نیز هواوی و ZTE را تحریم کردند.

حال ZTE اعلام کرده در سالی که گذشت متحمل ضرر مالی 6.98 بیلیون یوانی معادل 1.04 بیلیون دلار شده. چنین میزانضرر مالی برای این شرکت، چیزی کم از ورشکستگی ندارد اما بازم هم توانست در سه ماهه ماه آخر سال 2018 سود 41 میلیون دلاری را کسب کند که تنها تسکین دردی شود برای این ضررمالی.

سوای تمام این ضرر ها، در صورتی که امریکا به تحریم های خود بر علیه این دو شرکت چینی ادامه دهد و ZTE و هواوی اجازه استفاده از اینترنت 5G در کشور های دیگر را نداشته باشند، به معنای حقیقی شاهد زانو زدن و ورشکستگی این شرکت های قدرتمند و قدیمی خواهیم بود. در این میان جالب است که استرالیا، نیوزیلند و ژاپن نیز این شرکت های چینی را را برای ارائه اینترنت 5G در بازار کشور خود تحریم کرده اند، اینجاست که می گویند گل بود به سبزه نیز آراسته شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد