فاش شدن مشخصات بیشتر از کارت گرافیک GTX 1660 Ti

انویدیا پس از عرضه موفقیت آمیز خانواده تورینگ ها، در تلاش بود تا کارت گرافیکی میان رده از این خانواده را به بازار عرضه کند. پس از تمام گمانه زنی ها بالاخره نام کارت گرافیکی بر سر زبان افتاد که نشان می داد این محصول می تواند همان کارت ارزن قیمت با معماری تورینگ باشد.

در مطالب قبلی که در وب سایت بنچیمو منتشر شد به این موضوع اشاره کردیم که کارت گرافیک جدید انویدیا GTX 1660 Ti نام دارد. محصولی که از معماری تورینگ ها سود می برد اما نام خانواده پاسکال را یدک می کشد. این کارت گرافیک از سیلیکون 12 نانومتری TU116 سود می برد و توانایی آن را دارد تا 1536 هسته کودا را در خود جای دهد.

از دیگر مشخصات این کارت گرافیک می تواند 96 واحد TMU و 48 واحد ROP داشته باشد اما از هسته های RT خبری نیست. استفاده نکردن انویدیا از هسته های RT در این کارت گرافیک باعث شد تا نام محصول جدید سبز پوشان از RTX به GTX تغییر یابد.

البته در دیگر بخش ها مانند رم استفاده شده، همانند دیگر اعضای خانواده تورینگ ها از 6 گیگابایت رم نسل جدید GDDR6 استفاده شده است. رابط حافظه در GTX 1660 Ti برابر با 192 بیت است و از پهنای باند 288 گیگابایت در ثانیه سود می برد. البته سرعت حافظه یا فرکانس کاری حافظه ها در این کارت گرافیک نسبت به RTX 2060 افت 2 هزار مگاهرتزی را تجربه کرده است تا در نهایت در این محصول شاهد فرکانس 12 گیگابیت در ثانیه باشیم.

انویدیا برای برق مصرفی این کارت از کانکتور 8 پین استفاده کرده و در بخش پنل I/O هم شاهد پورت های HDMI، DisplayPort و DVI هستیم. البته در این کارت گرافیک از رابط مولتی گرافیک VirtualLink خبری نیست.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد