قیمت پردازنده های میان رده نسل 12 اینتل مثل Core i5-12400F کمی بالاتر از حد انتظار

پس از اینکه پردازنده های قفل باز نسل 12 اینتل از خانواده Alder Lake معرفی شدند و با مشخصات و عملکرد آنها آشنا شدیم، چشم امید بیشتری به میان رده های این نسل دوخته ایم. به دلیل توان حرارتی بالا، هزینه نگه داری بالا و البته استفاده از فناوری هایی که هنوز راه زیادی برای رسیدن به تکامل دارند، پرچمداران این نسل را باید محصولاتی نمایشی دانست نه کاربر محور. به همین دلیل پردازنده های میان رده نسل 12 مانند Core i5-12400F در صورت قیمت گذاری مناسب و عملکرد بهینه، می تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد. اما به نظر می رسد در بخش قیمت این سری از پردازنده ها کمی فاصله با حد انتظار وجود دارد.

یکی از خرده فروشان کانادایی لیست فروش پردازنده های غیر موجود در بازار را فعال کرده است که در نهایت قیمت گذاری چند تراشه کمی بیش از حد انتظار بود. به طور مثال قیمت پردازنده Core i5-12400F که پیش تر انتظار می رفت برچسب قیمت آن زیر 200 دلار باشد را 200 دلار قیمت گذاری کرده است. همچنین پردازنده Core i5-12400 به دلیل فعال بودن تراشه گرافیکی یکپارچه کمی بیشتر بعنی 230 دلار قیمت گذاری شده است. همچنین پردازنده Core i7-12700F با قیمت 365 دلار به فروش می رسد که در نهایت قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل دارند.

همچنین پردازنده اقتصادی Core i3-12100F نزدیک 119 دلار قیمت گذاری شده است که به عنوان یک پردازنده اقتصادی چندان دور از ذهن نیست. این نکته را هم باید یادآور شویم که هنوز تاریح دقیقی برای عرضه این نوع از پردازنده های نسل 12 اینتل مشخص نشده است اما امیدواریم با وجود چیپ ست های میان رده سری 600 که هنوز آمار مشخصی از آن در دست نیست، به زودی شاهد عرضه گسترده میان رده های جدید اینتل در بازار باشیم.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد