مانیتور 55 اینچی Odyssey Ark سامسونگ همراه با تکنولوژی DisplayPort و Multi View عرضه می‌شود

شرکت سامسونگ امروز اعلام کرد که جدیدترین مانیتور 55 اینچی Odyssey Ark اکنون با قیمت 3 هزار دلار در ایالات متحده قابل خریداری است.

مانند مدل Ark قبلی، این صفحه‌نمایش ال‌ای‌دی 4K است و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز دارد و هدف آن جایگزینی تنظیمات چند مانیتور موجود با یک صفحه‌نمایش عظیم است که می‌تواند طیف وسیعی از محتوای مختلف را به طور همزمان نشان دهد. مانیتور 55 اینچی Odyssey Ark 2nd Gen (G97NC)، به دو مورد از شکایات کلیدی در مورد مانیتور Ark در سال گذشته پرداخته است. اگرچه تعداد کل ورودی‌های ویدئویی در چهار عدد ثابت باقی مانده است، یکی از پورت‌های HDMI به کانکتور DisplayPort تبدیل شده است.

شاید مهمتر از آن این است که سامسونگ تبلیغ می‌کند این مانیتور می‌تواند به لطف ویژگی بهبودیافته Multi View، محتوای ویدیویی را از هر چهار ورودی به طور همزمان نشان دهد. مدل قبلی به شما اجازه می‌داد صفحه‌نمایش خود را به چهار قسمت تقسیم کنید، اما فقط می‌توانست یک ورودی HDMI را در هر بار نشان دهد که این باعث می‌شد به برنامه‌ها و سرویس‌های داخلی برای سه مورد دیگر متکی باشید. بنابراین اکنون، برای مثال می‌توانید در یک طرف صفحه با PS5 بازی کنید در حالی که از رایانه شخصی خود در طرف دیگر استفاده می‌کنید. اگر برنامه‌های داخلی مانند Netflix از Multi View پشتیبانی نکنند، پشتیبانی از استفاده همزمان چند ورودی باید به رفع این نوع از مشکلات کمک کند، زیرا از نظر تئوری، اکنون می‌توانید از طریق یک دانگل پخش HDMI خارجی به آنها دسترسی داشته باشید.

Odyssey Ark 2nd Gen همچنین دارای یک سوئیچ داخلی KVM است که به شما اجازه می‌دهد چندین رایانه شخصی را با یک ماوس و صفحه‌کلید کنترل کنید، اگرچه سامسونگ خاطرنشان می‌کند که هر رایانه باید از طریق کابل USB بالادست خودش متصل شود و این‌ها جداگانه فروخته می شوند. این شرکت همچنین طی تبلیغ خود نشان داده است که این مانیتور دارای چهار بلندگو و دو ووفر با پشتیبانی از Dolby Atmos است.

در موارد دیگر، ویژگی‌های مانیتور به طور کلی با مدل سال گذشته مطابقت دارد. یک حالت «کابین خلبان» وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مانیتور را به صورت عمودی بچرخانید و از آن استفاده کنید. شما می‌توانید حداکثر سه صفحه را به طور همزمان نشان دهید. این مورد همچنین با یک Ark Dial به عنوان یک کنترل از راه دور ارائه می‌شود. اگرچه این بیشتر یک مانیتور است تا تلویزیون، اما با مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیون هوشمند، از جمله سرویس‌های بازی ابری از ایکس‌باکس و انویدیا و همچنین سرویس‌های استریم مانند Amazon Prime و Netflix ارائه می‌شود. سامسونگ می‌گوید این مانیتور اکنون مستقیماً از فروشگاه اینترنتی خود و همچنین خرده‌فروش‌های دیگر در سراسر کشور در دسترس است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟