مشخصات تراشه اسنپدراگون 865 فاش شد: سریعتر و بهینه تر از همیشه

چند روزی از معرفی تراشه های جدید میان رده کوالکام میگذرد و اکنون اطلاعاتی تازه در مورد چیپست پرچمدار بعدی این شرکت منتشر شده است. این چیپست که در حال حاضر با نام اسنپدراگون 865 شناخته میشود، تقریبا از ژوئن سال گذشته توسط کوالکام در حال آزمایش است و قبل تر نیز اطلاعاتی در مورد آن منتشر شده بود هر چند که اطلاعات جدید جزئی تر و کمی متفاوت تر است. اطلاعات جدید فاش در مورد اسنپدراگون 865 قابل توجه و جالب هستند.

بنا به گزارشات، اسنپدراگون 865 با شماره مدل SM8250 از راه خواهد رسید و در کمپانی کوالکام، این تراشه با اسم رمز Kora شناخته میشود. گفته میشود این چیپست قادر به پشتیبانی از حافظه های رم LPDDR5 است اما انتخاب نوع رم به کار رفته در دستگاه های مجهز به این تراشه، به میل تولید کنندگان است. رم های LPDDR5 استاندارد جدیدی در این حوزه محسوب میشوند که سامسونگ، زودتر  اقدام به معرفی آنها کرده است و به احتمال قطع به یقین، غول کره ای بزرگترین تامین کننده این حافظه ها برای دیگر سازندگان خواهد بود. از آنجایی که اسنپدراگون 855  از حافظه های LPDDR4X پشتیبانی میکرد، پیشتیبانی پرچمدار جدید کوالکام از LPDDR5 ارتقای مهم و پیشرفت بزرگی محسوب میشود.

چندی پیش کوالکام اعلام کرد که تراشه جدید این شرکت از مودم 5G داخلی برخوردار خواهد بود اما گزارش جدید حاکی از این دارد که 5G یک آپشن در چیپست های این شرکت است. همچنین بر اساس این گزارش، یک تراشه ثانویه نیز با اسم رمز Huracan و شماره مدل SDM55 نیز وجود خواهد داشت که ممکن است به عنوان یک مودم اکسترنال، تراشه اصلی را همراهی کند.

در حال حاضر جزئیات پیرامون اسنپدراگون 865 پراکنده است که اتفاق عجیبی نیست و تا پایان سال میلادی جاری، این روند ادامه خواهد یافت. این چیپست احتمالا بر پایه معماری 64 بیتی و هشت هسته پردازشی، مانند نسل قبلی اما بهینه تر خواهد بود. بعید است که کوالکام از معماری 5 نانومتری در این تراشه استفاده کند و احتمالا با فناوری 7  نانومتری EUV توسعه داده خواهد شد.

کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند بسیاری از پردازنده های پرچمدار کوالکام در دستگاه های خود استفاده میکنند. البته به جز سازندگانی مانند سامسونگ، اپل یا هواوی که از پردازنده های اختصاصی خود استفاده میکنند. از آنجایی که میان رده های جدید کوالکام از نظر قدرت، پیشرفت محسوسی داشتند، انتظار میرود این موضوع در مورد پرچمدار این شرکت نیز صدق کند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد