مقایسه دوربین آیفون XS Max و نوت 9

محصولات جدید اپل دیشب طی مراسمی نسبتاً طولانی معرفی شد و با این کنفرانسی که این شرکت برای سه اسمارتفون XS، XS Max و XR و اپل واچ 4 برگزار کرد، دل بسیاری از کاربران را در سراسر جهان برای خرید این محصولات به لرزه انداخت.

پرچمداران جدید اپل یعنی خانواده XS، در بخش دوربین از مشخصات مشابهی بهره می برند. استفاده از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که یکی از آنها واید است و دیگری دارای زوم اپتیکال یا تله فوتو است. لنز ۱۲ مگاپیکسل اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 می تواند نور مناسبی را به سنسور هدایت کند. این دوربین که از نوع ۲۸ میلی متری است، با ابعاد ۱.۴ میکرون هر پیکسل و لرزشگیر اپتیکال توانایی ثبت عکس های بی نظیری را دارد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوم با گشودگی دیافراگم f/2.4، از نوع ۵۲ میلی متری است. ابعاد هر پیکسل در این لنز برابر با ۱ میکرون است و می تواند با بزرگنمایی دو برابر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال، عکس های پرتره زیبایی را ثبت کند. البته در کنار زوم اپتیکال ۲ برابر، کاربر می تواند زوم دیجیتالی ۱۰ برابر را هم داشته باشد اما باید قید کیفیت تصویر را بزند. در حالت بوکه هم سنسور تمام تلاش خود را کرده است تا محدوده بوکه را در عکس با کمترین خطا ثبت کند تا با عکسی هنری تر روبرو شویم.

فیلم برداری با دوربین اصلی با نهایت رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسل و نرخ ۲۴/۳۲/۶۰ فریم در ثانیه انجام می شود. البته می توانید با استفاده از رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل نرخ های ۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰ فریم در ثانیه را داشته باشید. در بخش فیلم برداری با ویژگی هایی همچون HDR، ثبت عکس با دقت ۸ مگاپیکسل در زمان فیلم برداری و صدای استریو، می توان تجربه جذابیی را در این بخش داشت.

اما در سمت دیگر پرچمدار تازه معرفی شده سامسونگ یعنی نوت ۹ قرار گرفته است. نماینده سامسونگ از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسل استفاده می کند که یکی از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسل از نوع ۲۶ میلی متر و دریچه دیافراگم با گشودگی متغیر f/1.5 و f/2.4 است و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر از نوع ۵۲ میلی متر با گشودگی دیافراگم f/2.4 و البته زوم اپتیکال دو برابر است. ویژگی های گفته شده در دوربین نوت ۹ به همراه لرزشگیر اپتیکال کار را برای نماینده اپل کمی سخت کرده است اما باید در عمل به کارکرد این دوربین ها پی برد. فیلم برداری دوربین نوت ۹ هم با حداکثر رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه انجام می شود. با انتخاب صحنه آهسته می توان فیلمبرداری را با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه انجام داد.

به نظر شما دوربین کدام پرچمدار در روز عملکرد بهتری دارد؟

پست های مرتبط

گوشی Vivo X200 اولین پرچمداری خواهد بود که از تراشه Dimensity 9400 بهره می‌برد

سامسونگ از گوشی گلکسی M35 5G رونمایی کرد

توضیحات تکمیلی اپل در مورد برگشتن عکس‌های حذف‌شده در iOS 17.5

1 دیدگاه

سحر شهریور 23, 1397 - 12:48 ب.ظ
ایفون خیلی خیلی عالی بود
دیدگاه بگذارید