نت گیر اولین روتر وایرلس وای فای 6 جهان را معرفی کرد

کمپانی NETGEAR تولید کننده تجهیزات شبکه، اولین روتر وایرلس مجهز به فناوری شبکه بی سیم وای فای 6 جهان را با طراحی شبیه به سفینه های فضایی فیلم جنگ ستارگان معرفی کرد. بهره مندی از فناوری شبکه بی سیم 802.11ax سبب شده تا Nighthawk A8X حداکثر پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد.

روتر جدید نت گیر با استفاده از فناوری OFDMA از 8 کاربر به صورت همزمان پشتیبانی می کند تا به این صورت هر کدام از کاربران از پهنای باند اختصاصی بهره مند شوند. البته در حالت MU-MIMO حداکثر 4 کاربر به صورت همزمان قادر به استریم تحت شبکه وایرلس هستند. چهار آنتن داخلی در دو بال جذاب روتر قرار دارند تا به این صورت امواج بی سیم را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند.

روتر وایرلس نت گیر که با نام AX6000 نیز شناخته می شود، برای مدیریت پهنای باند و کاربران متصل به شبکه از پردازنده 64 بیتی مجهز به چهار هسته ARMV8 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز استفاده می کند. تجهیزات قابل حمل مانند گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ ها می توانند با بهره گیری از کانال 160 مگاهرتزی به روتر متصل شوند و تجهیزات سیمی نیز حداکثر پهنای باند 2 گیگابیت در ثانیه را دریافت می کنند.

با توجه به تعبیه شش پورت شبکه LAN، حداکثر 6 دستگاه با استفاده از جدیدترین نسل کابل های شبکه CAT7 و نسل های پیشین به روتر AX6000 متصل شوند. یکی از ویژگی های جالب توجه AX6000 پشتیبانی از دستورات صوتی با استفاده از دستیار صوتی Amazon Alexa و Google است.

روتر وایرلس قدرتمند و زیبای NETGEAR Nighthawk A8X با قیمت 399 دلار آمریکا در دسترس ادمین های شبکه، گیمر ها و کاربران حرفه ای قرار می گیرد تا حداکثر پهنای باند در انتقال داده و حداکثر پوشش دهی شبکه بی سیم را دریافت کنند.

پست های مرتبط

سرور اختصاصی چیست؛ کاربردهای آن را بشناسید

دی‌لینک الماسی شد: محصولات دی‌لینک به سبد الماس‌رایان‌ایرانیان اضافه شد

برای خرید بهترین سرور چه نکاتی را رعایت کنیم