نسخه ای جدید از PS4 PRO وارد بازار شد ; کم صداتر اما گرم تر

دو سال قبل بود که سونی کنسول PS4 PRO را با کد CUH-7000 وارد بازار کرد. این کنسول با موفقیت هایی همراه بود که در کنار قدرت بیشتر این نسل نسبت به PS4 و PS4 باریک، خواب خوش سونی را برای افزایش فروش به واقعیت تبدیل کرد. کنسول PS4 PRO با تمام خوبی هایش یک مشکل داشت که  آن هم صدای بالای فن در هنگام پردازش های سنگین است. زمانی که کنسول با پردازش و رندر صحنه های سنگین روبرو می شود، فن با تمام قدرت و با صدایی بلند شروع به گردش می کند که البته اگر از تلویزیون 4K و ویژگی HDR استفاده کنید این صدا بیشتر شده و احساس می کنید کنسولتان آماده پرواز است. با مطلب نسخه ای جدید از PS4 PRO در خدمت شما هستیم.

سونی عادت دارد با هر معرفی کنسولی، نسخه بهبود یافته آن را بعد از مدتی روانه بازار کند اما در مدل پرو تا کنون شاهد نسخه ای بهبود یافته نبوده ایم. اگر یادتان باشد سونی به بهانه فروش 500 میلیون دستگاه، نسخه ای ویژه با رنگ آبی را معرفی کرد که در بررسی ها مشخص شد این مدل در بخش رم GDDR5 با خنک کننده ای بهینه تر روربرو شده است که همین مورد کمی صدای موشک مانند نسخه قبلی را فیلتر می کند.

مدل قبلی PS4 PRO با کد CUH-7100 شناخته می شد. حال پس از عرضه بازی Red Dead Redemption 2، سونی باندلی از PS4 پرو را با این بازی آماده کرده که در کمال تعجب با کد CUH-7200 آماده فروش شده است. این نسخه در حال حاضر تنها در انگلستان قابل خرید است که با گذشت زمان به مناطق دیگر هم راه می یابد. البته خریداران این باندل باید خوشحال باشند زیرا پس از دو سال نسخه جدیدی از این کنسول به دستشان می رسد.

در بسته بندی این نسخه با مواردی خاصی روبرو نیستیم. جعبه همان جعبه است و تنها تصویر سازی بازی Red Dead Redemption 2 بروی جعبه و یک لوح فشرده از این بازی در داخل جعبه حضور دارد. اما با باز کردن جعبه و درآوردن این کنسول و البته با اندکی ریزبینی، جزئیات تغییر یافته، خودنمایی می کنند.

اولین تغییرات در منبع تغذیه و پورت ورودی برق کنسول دیده می شود. در نسخه CUH-7100 با پورت برق سنتی روبرو بودیم که این بار با کوچک شدن آن، شاهد کانکتور 2 پین جدید ورودی برق هستیم. این پورت دقیقا همان مدلی است که در نسخه باریک PS4 و خانواده ایکس باکس وان قرار گرفته است. آنطور که مشخص است، تغییر منبع تغذیه دستگاه به علت افزایش راندمان دستگاه است.

فرم کلی دستگاه تغییر نداشته و با همان ساختار قبلی روبرو هستیم. پردازنده FinFET با معماری 16 نانومتری و توان حرارتی این مدل هم ثابت مانده که نشان از قدرت مناسب نسخه قبلی دارد به طوری که سونی ترجیح داده تنها بروی نکات خاص تمرکز کند.

با تمام تغییرات انجام شده جالب است بدانید که در بررسی های صورت گرفته در بازی God of War، مشخص شد حرارت بدنه نسخه اولیه که با کد CUH-7000 شناخته می شود از دو مدل بهبود یافته با کدهای CUH-7100 و CUH-7200 کمتر است. البته این حرارت بیشتر به احتمال زیاد به خاطر دور کندتر فن است که باعث شده در مدل CUH-7200 نویز فن به 44 تا 48 دسیبل برسد در حالی که در مدل اولیه یا CUH-7000 این نویز به 55 دسیبل و بیشتر هم می رسد. توان مصرفی مدل جدید هم نسبت به نسخه اولیه و ثانویه تغییر چشمگیری نداشته و همان 170 وات است.

بازی God of War CUH-7000 CUH-7100 CUH-7200 
نویز فن  50 تا 55 دسیبل 47 تا 50 دسیبل 44 تا 48 دسیبل
دمای کنسول  48 تا 60 درجه سانتی گراد 53 تا 62 درجه سانتی گراد  52 تا 66 درجه سانتی گراد 
توان مصرفی 170 وات تا 177 وات 167 وات 170 وات

 

و در آخر کسانی که از نویز بالای فن PS4 PRO خود ناراضی هستند بهتر است صبر کنند تا باندل Red Dead Redemption 2 به بازار بیاید و آن را تهیه کنند اما باید در نظر داشته باشید که نویز کمتر مدل های جدید با چالشی به نام حرارت بیشتر بدنه روبرو است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !