تصاویر کارت گرافیک XFX RX590 Fatboy لو رفت

سریال لو رفتن  تصاویر نسخه های کاستوم از کارت گرافیک AMD RX590  پیش از انتشار رسمی،  انگار  تمام شدنی نیست!  این بار  این داستان با انتشار تصاویر نسخه دیگری از کارت کاستوم RX590  توسط یکی از شرکای محبوب  و وفادار AMD  یعنی XFX  مقابل دوربین ها و مطابق معمول انتشار توسط سایت نام آشنای VideoCardz  ادامه پیدا کرده است.

XFX کارت گرافیک RX590Fatboy را که ساختار و ظاهری بسیار نزدیک به سری GTS  کارت های خود در کارت گرافیک RX580 دارد، معرفی کرده است.
این کارت از  کولینگ مشابه  مشابه کارت RX580GTS  با 2 عدد فن که   ضخامت آن 2.5 اسلات از مادربرد را اشغال می‌کند،  بهره گرفته است و یک Backplate سرتاسر پشت PCB  را دربر می‌گیرد که به استحکام و البته زیبایی کارت کمک می‌کند.

تنها تفاوت موجود  در کارت جدید XFX  به نسبت  RX580GTS استفاده از  یک کانکتور  6 پین اضافه برای تغذیه  کارت RX590Fatboy می‌باشد. در حالی که  در کارت RX580GTS تنها یک کانکتور 8 پین برای تغذیه کارت وجود داشت، کارت جدید از ترکیب دو کانکتور 6+8 پین بهره می برد.
براساس گزارش VideoCardZ نسخه OC+  کارت مذکور،  با فرکانس بوست حداقل 1600 مگاهرتزی  عرضه  خواهد شد که افزایش 200 مگاهرتزی را نسبت به کارت RX580  نشان می‌دهد .  البته این موضوع با توجه به استفاده از  کانکتور 6 پین اضافه که توان بیشتری را برای تغذیه کارت فراهم می‌کند و البته بهینه سازی در لیتوگرافی کارت RX590 به نسبت RX580، طبیعی است.
خروجی های تصویر این کارت شامل یک درگاه DVI-I، یک درگاه HDMI و سه درگاه DisplayPort می‌باشد.
با توجه به اینکه تا به حال شرکای سازنده AMD بیشتر از یک نسخه از کارت RX590 خود را قبل از انتشار رسمی رونمایی نکرده اند، احتمال انتشار نسخه های بیشتر بعد از انتشار رسمی در 15 نوامبر وجود دارد.
XFX در مورد قیمت این کارت  اعلام نظر نکرده است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد