واتس اپ رسما از انتقال چت پلتفرمی بین iOS و Android پشتیبانی می کند

واتس اپ تا به امروز در حال آزمایش انتقال تاریخچه چت بین اندروید و iOS بوده و بالاخره این قابلیت را به صورت رسمی معرفی کرد. تا کنون تنها با کمک برخی از ابزار های انتقال داده شخص ثالث امکان انتقال تاریخچه چت بین اکوسیستم ها وجود داشت اما این روش ها معمولا رایگان نیستند و استفاده از آن ها دشوار است. واتس اپ در توئیتر خود نوشت: “روشی جدید برای نگه داشتن چت هایی که بیشترین معنا را دارند. امروز شما این توانایی را خواهید داشت که کل تاریخچه چت خود را از اندروید به iOS و بالعکس منتقل کنید.”

تنها روش انتقال از اندروید به آیفون اکنون در سایت پشتیبانی واتس اپ موجود است و برای انجام این کار شما باید از ابزار Move to iOS استفاده کنید و از همان شماره تلفن قبلی خود استفاده کرده یا قبل از انتقال آن را تغییر دهید و همچنین سیستم عامل گوشی آیفون شما باید iOS 15.5 و یا بالاتر را پشتیبانی کند و نسخه اندروید گوشی شما نیز باید 5 و بالاتر باشد.

بر اساس مراحل ذکر شده در دستور العمل ها، واتس اپ با اپل همکاری کرده است تا برنامه Move to iOS خود را برای انتقال موفقیت آمیز داده های واتس اپ به یک گوشی iOS پشت سر بگذارد. طبق اطلاعات داخل صفحه پشتیبانی سایت واتس اپ شما قادر به انتقال اطلاعات حساب، عکس نمایه، چت های فردی و گروهی، سابقه چت، رسانه چت و تنظیمات برنامه هستید و نمی توانید سابقه تماس را منتقل کنید.

عدم امکان برقراری مکالمات وتس اپ در هنگام جابجایی بین اندروید و iOS مدت هاست که یکی از دردسر های کاربران برای جابجایی بین اکوسیستم ها بوده است. اگرچه بسیاری از برنامه های پیام رسان به شما امکان دسترسی به پیام ها و چت ها را از هر دستگاهی می دهند ولی واتس اپ تنها با یک شماره تلفن و با یک دستگاه گوشی هوشمند قابل مشاهده است، اکنون واتس اپ به دستگاه های مرتبط اجازه دسترسی، ارسال و دریافت پیام ها در زمانی که دستگاه میزبان آفلاین می باشد داده است.

پست های مرتبط

گوشی Vivo X200 اولین پرچمداری خواهد بود که از تراشه Dimensity 9400 بهره می‌برد

سامسونگ از گوشی گلکسی M35 5G رونمایی کرد

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند