پردازنده‌های Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh نسل بعدی اینتل با نام تجاری Core Ultra 200 و Core 200H معرفی می‌شوند

پردازنده‌های Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh نسل بعدی اینتل با نام تجاری Core Ultra 200 و Core 200H معرفی می‌شوند. این اطلاعات از افشاکننده قابل اعتماد Golden Pig Upgrade به دست آمده که در مورد نام تجاری پردازنده‌های اینتل Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh پستی گذاشته بود. این سومین خروجی از سری Raptor Lake برای لپ‌تاپ‌ها و دومین باری است که تجدید می‌شود.

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل تحت سری Core Ultra 200 معرفی خواهند شد که این شامل هر دو SKUهای H و U می‌شود، بنابراین می‌توانید انتظار نام تراشه‌هایی مانند Core Ultra 9 2XXH و Core Ultra 7 2XXU را داشته باشید. برای Reptor Lake-H Refresh، به SKUهای Non-Ultra برمی‌خورید که دارای نام تجاری Core 200H هستند. به هیچ سری Raptor Lake-U Refresh اشاره نشده و اینتل احتمالاً برخی SKUهای Meteor Lake را برای پوشش بخش اقتصادی نگه می‌دارد، در حالی که پردازنده‌های Arrow Lake آن بازار اصلی را پوشش خواهند داد.

اینکه چرا نیاز به Raptor Lake-H برای بار دوم وجود دارد، صرفاً به دلیل فاکتور قیمتی آن است. تراشه‌های Raptor Lake-H باید ارزش بهتری را برای بازی ارائه دهند، در حالی که Arrow Lake-H و Arrow Lake-HX در طرح‌های گران‌تر و همراه با جدیدترین سخت‌افزار موجود در آن زمان استفاده خواهند شد. پردازنده‌های Arrow Lake در سه رنگ ارائه می‌شوند که شامل HX ،H و U می‌شود. پردازنده‌های Arrow Lake-H قبلاً در پیکربندی‌های 6 هسته عملکردی Lion Cove و 8 هسته کم‌مصرف Skymont مشاهده شده‌اند.

در حالی که iGPU بر اساس همان معماری Alchemist Xe-LPG خواهد بود، SKU های خاصی هم از معماری جدیدتر و اصلاح شده +Alchemist+ Xe-LPG استفاده خواهند کرد. پردازنده‌های رده بالای Arrow Lake-HX از همان قالب‌های SKUهای دسکتاپ استفاده خواهند کرد که اخیراً با حداکثر 8 هسته عملکردی و 16 هسته کم مصرف مشاهده شده‌اند. در همین حال، پردازنده‌های Raptor Lake-H Refresh Core 200H دارای حداکثر 6 هسته عملکردی بر اساس Raptor Cove و 8 هسته کم مصرف مبتنی بر معماری هسته Gracemont خواهند بود.

انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 یا اوایل سال 2025، پردازنده‌های Intel Arrow Lake Core Ultra 200 و Raptor Lake-H Refresh Core 200H در دسترس باشند. سری Core Ultra 200 اینتل هم باید شامل پردازنده‌های Lunar Lake-MX باشد اما هنوز نام تجاری مناسب برای آن‌ها تایید نشده است. مجموعه AMD همچنین ترکیبی از معماری‌های مختلف قدیمی خواهد بود که در کنار تراشه‌های جدیدتر Strix Point حضور خواهند داشت.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟