پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس سریعتر از همیشه

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس را می توان اولین پردازنده بهبود یافته 7 نانومتری نامید. پیش از این کوآلکام با معرفی اسنپدراگون 855 به عنوان اولین پردازنده 7 نانومتری خود، توانست عملکرد بهتری را به نسبت پردازنده های 7 نانومتری Kirin 980 هواوی و بایونیک A12 اپل نشان دهد. حال اما اسنپدراگون 855 پلاس سریعتر از همیشه بصورت رسمی معرفی شده.

اسنپدراگون 855 پلاس با توجه به اخبار رسمی منتشر شده از کوآلکام قابلیت ارائه سرعت بالاتر پردازش CPU و GPU را خواهد داشت. اما یکی از اصلی ترین معیار های قدرتمند این پردازنده جدید 7 نانومتری، بهبود چشم گیر 15 درصدی سرعت GPU آن می باشد. با این تفاصیل قطعا این پردازنده توانایی استفاده برای گوشی های قدرتمند گیمینگ را خواهد داشت و به خوبی از پس این اتفاق بر خواهد آمد.

این پردازنده توانایی ارائه فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتزی CPU را خواهد داشت. این مقدار به نسبت پردازنده 7 نانومتری قبلی کوآلکام بهبود 4 درصدی داشته. پردازنده گرافیکی Adreno 640 در نظر گرفته شده که توانایی ارائه عملکرد بهتر 15 درصدی را دارد.

این پردازنده نیز هماننند اسنپدراگون 855 با مودم  X24 LTE همراه خواهد شد، البته توانایی پشتیبانی از مودم X50 با قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نیز خواهد داشت. هیچ تغییر در رم و میزان حافظه شاهد نخواهیم بود. اما باید بزودی شاهد استفاده از این پردازنده 7 نانومتری بهبود یافته برای یک گوشی هوشمند گیمینگ قدرتمند نیز باشیم. با توجه به قدرت بسیار بالای این پردازنده نیز، توقع عملکرد بسیار خوبی را داریم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد