پردازنده 7 نانومتری جدید A13 بایونیک برای گوشی آیفون 2019

اپل بعد از رونمایی از آخرین پرچمداران خود، نتوانست آنطور که انتظارش را داشت بازخورد خوبی را از سمت کاربران دریافت کند، در همین راستا با مشکلات مالی متعددی رو به رو شد. اما تمام این مسائل و قیمت های نجومی این گوشی های هوشمند را کنار بگذاریم، بی انصافی است اگر به مزیت ها و امکانات جدید و منحصر به فرد این پرچمداران بی توجه باشیم. اما حال اپل برنامه ویژه ای برای گوشی آیفون 2019 خود دارد و پیشرفت های چشم گیری را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته، که یکی از این پیشرفت ها استفاده از پردازنده 7 نانومتری جدید A13 بایونیک می باشد.

اپل یک قدم جلوتر از سامسونگ

شاید در بسیاری از موارد از جمله میزان فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی این سامسونگ باشد که از اپل پیشی گرفته، اما این بار بهتر است به برخی از مشخصات ویژه و قدرتمندتر گوشی های هوشمند این شرکت امریکایی نگاهی درست بیاندازیم.

زمانی که هوآوی پیش از رونمایی گوشی های خانواده میت 20، از پردازنده 7 نانومتری Kirin 980 پرده برداری کرد، همگان بر این باور بودند که این گوشی های هوشمند اولین محصولاتی خواهند بود که به پردازنده های نسل جدید مجهز می شوند. اما در سکوت و آرامش این اپل بود که پرچمداران جدید خود را با پردازنده های 7 نانومتری بصورت رسمی معرفی کرد و نام خود را به عنوان اولین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند با پردازنده های نسل جدید به ثبت رسانید.

در همین هنگام سامسونگ نیز پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی نوت 9 را معرفی کرد اما با پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 845. اینجا بود که اپل نشان داد در زمینه تکنولوژی چیپست های استفاده شده برای گوشی های هوشمند خود نه تنها یک قدم بلکه چندین قدم از سامسونگ پیش است.

شرکت TSMC یک شرکت تایوانی می باشد که از پردازنده A9 اپل، با این شرکت امریکایی همکاری می کند و باید قبول کرد که به نسبت دو شرکت رقیب یعنی هواوی که پردازنده های اختصاصی خود را تولید می کند و کوآلکام، عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان داه است.

پردازنده جدید A13 بایونیک

در حالی که هنوز سامسونگ نتوانسته گوشی هوشمند با پردازنده 7 نانومتری را تولید کند، و قرار شده گوشی های خانواده سامسونگ گلکس اس 10 از پردازنده های 7 نانومتری اگزینوس و اسنپدراگون 855 بهره مند شوند، اپل خبر استفاده از نسخه بروزرسانی شده و بهبود یافته پردازنده A12 بایونیک را با نام پردازنده A13 بایونیک برای گوشی هوشمند آینده خود داده است.

واقعا باید قبول کرد در زمینه چیپست های در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند اپل، تقریبا بی رقیب بوده اند، در بنچمارک های گرفته شده نیز پردازنده Kirin 980 نتوانست امتیاز بهتری را به نسبت چیپست های 7 نانومتری اپل کسب کند.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

سامسونگ از گوشی گلکسی M35 5G رونمایی کرد

بررسی تخصصی لپ تاپ Aero 14 OLED BMF گیگابایت

توضیحات تکمیلی اپل در مورد برگشتن عکس‌های حذف‌شده در iOS 17.5