پردازنده 7 نانومتری کوآلکام این بار برای ویندوز 10

پردازنده 7 نانومتری کوآلکام اسنپدراگون 855 با معرفی خود به عنوان اولین پردازنده 7 نانومتری این شرکت توانست در تست اولیه بنچمارک های گرفته شده پردازنده های قدرتمندی چون بایونیک A12 اپل و Kirin 980  هوآوی را براحتی شکست دهد و قرار است این پردازنده قدرتمند برای گوشی های هوشمند نسل آینده استفاده شود که یکی از طرفداان پرو و پا قرص سامسونگ می باشد که برای خانواده گلکسی اس 10 قرار است از این چیپست قدرتمند بهره ببرد.

کوآلکام این بار برای ویندوز پردازنده تولید می کند

قبلا نیز کوآلکام از اسنپدراگون 850 استفاده کرده بود که این پردازنده اصلاح یافته چیپست اسنپدراگون 845 بود که سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز از آن بهره برد. اما تفاوت چندانی با اسنپدراگون 845 نداشت. اما این بار از زمانی که کوآلکام پا به عرصه پردازنده های 7 نانومتری گذاشته است، قول استفاده از این پردازنده جدید را سوای گوشی های هوشمند برای ویندوز 10 هم داده است.

اسنپدراگون 8 هسته ای با نام اسنپدراگون 8cx که قرار است برای سیستم عامل ویندوزی استفاده شود شاید اصلاح شده همان اسنپدراگون 850 باشد اما دیگر قرار است این پردازنده 7 نانومتری باشد و عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتری را با خود به همراه  داشته باشد. این شرکت پردازنده جدید خود را بر روی ARM امتحان کرده است و توانسته است عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و حال آماده می شود تا عملکرد مناسبی را در ویندوز 10 از خود نشان دهد.

قابلیت های جدید

این پردازنده قدرتمند قرار است از پردازنده گرافیکی آدرنو 680 بهره ببرد. با مجهز شدن به چنین پردازنده گرافیکی قدرتمند قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت 4K HDR در 120 فریم در ثانیه را خواهد داشت.برای هسته های این پردازنده نیز از هسته Kryo 495 استفاده شده است.

مودم در نظر گرفته شده قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE و ارائه سرعت دانلود 2 گیگابابت در ثانیه و سرعت آپلود 316 مگابایت در ثانیه را خواهد داشت.

حال باید منتظر بود و دید این پردازنده که قرار است در نیمه سوم میلادی 2019 برای سیستم عامل ویندوز اجرایی شود چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد و پردازنده های 7 نانومتری چه عملکردی را در PC ها و لب تاپ ها از خود نشان خواهند داد.

منبع :gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد