پروژه بهره‌برداری از انرژی زمین‌گرمایی گوگل همچنان پابرجاست

گوگل اولین پروژه انرژی زمین‌گرمایی در نوع خود را در نوادا راه‌اندازی کرده است که هدف آن تامین انرژی مراکز داده خود با انرژی پاک است. این پروژه که با مشارکت استارت آپ Fervo توسعه یافته است، از فناوری جدیدی برای مهار انرژی زمین‌گرمایی متفاوت از نیروگاه‌های زمین‌گرمایی سنتی استفاده می‌کند.

این پروژه با ظرفیت تولید 3.5 مگاوات، برق را به شبکه محلی که به دو مرکز داده گوگل در خارج از لاس‌وگاس و رینو خدمت می‌کند، می‌رساند. این ابتکار بخشی از طرح گسترده‌تر گوگل برای فعالیت شبانه‌روزی روی برق بدون آلودگی کربن تا سال 2030 است که نیازمند ادغام بیشتر منابع انرژی پاک است و انرژی زمین‌گرمایی جزء کلیدی ترکیب برق آینده است.

انرژی زمین گرمایی گرما را از درون زمین مهار می‌کند و این پروژه منحصر به فرد است زیرا در حومه یک میدان زمین گرمایی ساخته شده است که در آن سنگ داغ هست اما ماده سیال وجود ندارد. این رویکرد نوآورانه امکان تولید انرژی زمین‌گرمایی را با استفاده از سنگ داغ فراهم می‌کند، که از روش مرسوم استخراج سیالات داغ از مخازن طبیعی برای تولید بخار که توربین‌ها را می‌چرخاند، فاصله می‌گیرد. گوگل انرژی زمین گرمایی را عنصری حیاتی می‌داند که می‌تواند مکمل انرژی باد و خورشید باشد و در صورت در دسترس نبودن این منابع، منبع تغذیه مداومی را فراهم کند.

همکاری گوگل و فروو برای توسعه این پروژه نسل بعدی انرژی زمین گرمایی، گامی مهم در جهت دستیابی به هدف گوگل برای کار کردن روی انرژی بدون تا سال 2030 است. انتظار می‌رود این پروژه انرژی بدون کربن را به شبکه برق اضافه کند. ارائه خدمات مربوط به مراکز داده و زیرساخت های گوگل در سراسر نوادا، از جمله منطقه ابری آن در لاس وگاس می‌شود. این مشارکت همچنین زمینه را برای نسل بعدی انرژی زمین‌گرمایی برای ایفای نقش به عنوان یک منبع انرژی ثابت و انعطاف‌پذیر بدون کربن فراهم می‌کند و به تدریج جایگزین سوخت‌های فسیلی متصاعد کننده کربن می‌شود و این کار به ویژه با حمایت از سیاست‌هایی صورت می‌گیرد که بازارهای برق را گسترش و بهبود می‌بخشند و در استقرار فناوری‌های نوآورانه انگیزه ایجاد می‌کنند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !