پشتیبانی مودم های 5G اپل توسط سامسونگ و کوآلکام در هاله ای از ابهام

یکی از اصلی ترین خصوصیات در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند در سال میلادی جدید را می توان بهره بردن این محصولات  از مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G دانست. در این راستا پیش  از این سامسونگ گلکسی اس 10 5G اولین گوشی هوشمند با قابلیت پوشش چنین شبکه های اینترنتی بود که روانه بازار شد، البته هواوی میت ایکس نیز که در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا رونمایی شد با بهره بردن از مودم Balong 5000 توانایی پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نیز داشت. اما اپل برای مجهز کردن گوشی های هوشمند خود به ایتنرنت 5G در تولید مودم هایی با پشتیبانی از چنین قابلیتی با مشکل رو به رو شده است.

تکلیف گوشی های 5G اپل چه خواهد شد؟

پیش از تمام این اتفاقات، اپل با توجه به غروری که از آن می شناسیم تصمیم داشت تا مودم اختصاصی خود را برای پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم رونمایی کند، اما گویا این اتفاق به همین راحتی ها نبوده و حال این شرکت امریکایی با مشکل جدی رو به رو شده.

اینتل یکی از شرکت های بود که اپل برای تامین مودم های 5G قرار بود با این شرکت همکاری داشته باشد، اما اینتل نیز تا سال میلادی 2020 توانایی تولید چنین مودم هایی را نخواهد داشت. حتی هواوی هم نیز قبول نکرد که مودم های 5G گوشی های هوشمند اپل را تامین کند. سامسونگ و کوآلکام نیز گفته بودند که در حال حاضر قصد همکاری با این شرکت امریکایی را ندارند.

اما گویا این دو شرکت در مذاکرات اخیر قول همکاری با اپل را برای سال میلادی 2020 داده اند. اپل نیز اعلام کرده بود که با توجه به همه گیر نشدن اینترنت 5G در سال میلادی جاری قصد رونمایی از گوشی های هوشمند 5G خود را نخواهد داشت. هنوز هم مشخص نیست که سامسونگ و کوآلکام به این وعده خود پایبند باشند یا خیر اما قطعا اوضاع آنقدر برای اپل نا بسامان بود که قبول کرده که از شرکت رقیب یعنی سامسونگ برای تامین مودم های 5G خود کمک بگیرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !